Saturday, March 17, 2018

MCA PILIH MUKA BARU



MCA  menyelami hasrat rakyat yang mahukan kepimpinan negara lebih bertenaga dan efisyen. Dunia hari ini melihat orang muda mempunyai visi yang lebih jauh dan kedepan. di Malaysia kerajaan Barisan Nasional telah mengamalkan perkara seperti ini. Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sendiri memulakan perjalanan politiknya semuda 28 tahun hinggalah kini. Hasilnya kita mempunyai seorang pemimpin yang cukup berpengalaman dalam politik, berkeliber dan cekap dalam pentadbiran.

Justeru itu kepimpinan MCA telah memilih 50 peratus  calon muka baru berusia bawah 50 tahun dalam  menghadapi Pilihan Raya ke 14 ini. Presidennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai telah menghantar semua senarai nama calon kepada Pengerusi Barisan Nasional (BN) yang juga Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. 

Terpulang kepada kebijaksanaan Perdana Menteri untuk tindakkan selanjutnya. Semua senarai itu telah di muktamadkan oleh MCA sebagai calon BN dalam PRU ke 14 nanti. 

Tion Lai juga turut mengesa ahli MCA melipat gandakan lagi usaha kerja dan memberi tumpuan kepada PRU ke 14 bagi memastikan kemenangan BN. Beliau yakin kali ini masyarakat Cina akan memilih Barisan Nasional setelah kecewa dengan DAP dan Pakatan Rakyat yang tidak memberi khidmat kepada rakyat. 

No comments:

Post a Comment