Tuesday, July 21, 2015

MH17 : BERHENTI BUAT SPEKULASI, HORMATI KELUARGA MANGSA


Berhentilah membuat spekulasi berkenaan tragedi MH17 kerana ianya langsung tidak membantu siasatan kerajaan bahkan ianya menambahkan sakit hati dan kesedihan keluarga mangsa. Belajarlah untuk menghormati kesedihan orang lain. Janganlah kita mengunakan isu ini untuk menaguk di air yang keruh. 


Bersabarlah, laporan jawatankuasa siasatan ke atas tragedi MH17  akan siap pada bulan Oktober yang akan datang. Jadi berhentilah dari menimbulkan spekulasi yang bukan-bukan.

"Saya berharap kita hormatilah keluarga mangsa nahas, janganlah menyebarkan dakwaan yang tidak berasas ini kerana ia akan mendatangkan kesedihan dan kepedihan kepada mereka ,"katanya yang ketika ditemui dalam sambutan Hari Raya di Rumah Perdana Menteri di Seri Perdana baru-baru ini. 



Dalam pada itu Liow juga mengesa agar rakyat tidak menuding jari kepada Malaysia Airlines (MAS), kerana MAS bukan satu-satunya syarikat penerbangan yang mengunakan laluan tersebut. 


sebenarnya pada hari dan masa yang sama terdapat penerbangan lain juga yang mengunakan laluan tersebut. "Ia telah diluluskan oleh kawalan trafik udara dan MAS telah mengikuti prosedur yang betul," kata Liow.

No comments:

Post a Comment