Sunday, March 18, 2018

TUDUHAN KEPADA AZEEZ RAHIM MAKAN TUAN

Muka Guan Eng macam cicak berak kapur selepas kena saman dengan Azeez Rahim

Apabila Konsortium Zenith Construction Sdn Bhd mengeluarkan surat tuntutan kepada pengerusi Tabung Haji Datuk Seri Abdul Azeez Rahim dan ahli perniagaan N Gnanaraja. Bukan main lagi Ketua Menteri Pulau Pinang menghentam Pegerusi Tabung Haji tersebut sebagai seorang yang mengamalkan rasuah dan sebagainya. 

Lim Guan Eng tanpa usul periksa, dengan sombongnya menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan Abdul Azeez yang didakwa menerima bayaran RM3 juta oleh Konsortium Zenith untuk khidmat rundingan pengurusan risiko dan pematuhan peraturan bagi projek terowong dasar laut Pulau Pinang.

Tiba-tiba Konsortium Zenith mengaku telah membuat kesilapan dan menyerahkan notis menarik balik tuntutan dan meminta maaf secara terbuka kerana mengaitkan Datuk Seri Azeez Rahim dengan projek terbabit.

Maka kelam  kabutlah Guan Eng apabila dia diberi tempoh empat hari untuk memohon maaf secara terbuka kepada Ahli Parlimen Baling, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim. Merah padam mukanya menahan malu dan marah kerana terlalu tergesa-gesa membuat kenyataan fitnah. 

Seperti biasa, dengan penuh keangkuhan dan kesombongannya  Lim Guan Eng enggan memohon maaf kepada Ahli Parlimen Baling tersebut. 

Ketika ditanya sama ada beliau sedia memohon maaf kepada Abdul Azeez, Guan Eng secara sinis menjawab: "Azeez Rahim? "Tolonglah....Saya belum pulang ke Pulau Pinang. Mungkin dia hantar surat tuntutan itu ke pejabat saya. Saya kena periksa dulu.

Begitu sekali sikap angkuh anak Lim Kit Siang ini. Walaupun menyedari dirinya sudah melakukan kesalahan tetapi untuk meminta maaf tidak mungkin sekali. 

Penulis pun tidak mengharapkan dia meminta maaf atau di beri kemaafan. Rakyat lebih suka dia kenakan tindakkan undang-undang diatas keceluparan dan kebiadapannya. 

Sehingga kini SPRM telah menyoal 70 individu dan menahan empat, termasuk dua pegawai eksekutif berpangkat 'Datuk' bagi membantu siasatan. Apa yang lebih menarik SPRM juga menyoal siasat Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang P. Ramasamy dan Exco Lim Hock Seng.

Apa yang lebih menggemparkan tertularnya gambar Lim Guan Eng dengan Dato Seri yang dikaitkan dengan rasuah RM19 juta berkenaan projek terowong dasar laut Pulau Pinang. Gambar itu dipercayai diambil pada Ogos 2017. 

Apa sebernarnya hubungan Guan Eng dengan orang yang di siasat dengan kes rasuah ini? Banyak sangat membelit akhirnya terbelit diri sendiri. 

No comments:

Post a Comment