Monday, May 9, 2016

KEMALANGAN KOMUTER -ETS : SPAD AKAN BUAT SIASATAN TERPERINCI


Insiden kemalangan yang berlaku antara KTM komuter dengan perkhidmatan tren elektrik (ETS)  berlaku di km 322 berdekatan Stesen Kuala Kubu Baru jam 1.45 petang. Kemalangan ini menyebabkan tiga orang penumpang mengalami kecederaan ringan dan telah segera diberi rawatan.

Pasukan bomba yang menerima panggilan pada jam 1.50 petang mengenai kejadian tersebut serta merta mengerahkan pasukan bomba dan penyelamat dari Kuala Kubu Bahru dan Puchong bergegas ke lokasi kejadian.

Kemalangan tersebut membabitkan Kereta api milik Keretapi Tanah Melayu dan ETS. Keretapi 13 gerabak itu dari Batterworh, Pulau Pinang  dikatakan dalam perjalanan meuju ke Pusat bandar manakala ETS 6 gerabak pula  pusat bandar ke Ipoh., Perak.

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat (SPAD) menganggap insiden kemlangan ini  serius dan akan mengambil  tindakan yang sewajarnya setelah siastan selesai.

Usaha untuk membuka semula landasan sedang giat dijalankan oleh KTMB. KTMB akan membuat pengumuman pembukaan semula setelah kerja-kerja membaik pulih siap. Untuk maklumat lanjut mengenai pembukaan perkhidmatan, para pengguna dinasihatkan merujuk kepada www.ktmb.com.my atau menghubungi talian KTMB di 03-226;

No comments:

Post a Comment