Thursday, April 27, 2017

MCA SEDIH DAN MAHU KEADILAN UNTUK ADIK THAFIQ




Semalam negara dirundung kedukaan apabila mengetahui adik Mohd Thaqif Amin Mohd Gaddafi 11 menghembus nafas terakhirnya pada jam 2.05 petang.  Pelajar Tahfiz swasta ini dipercayai didera oleh pembantu warden sehingga dia mengalami kecederaan serius di kaki dan tangannya sehingga kedua-dua kakinya terpaksa dipotong. 

Timbalan Presiden MCA, Datuk seri Wee Ka Siong dalam satu status di facebooknya merakamkan ucapan takziah kepada keluarga adik Mohd Thaqif diatas kehilangan anak mereka yang tersayang. 

Datuk Wee merasai kesedihan keluarga adik Mohd Thaqif, beliau berharap pihak polis dapat menyiasat kes ini dengan segera dan mahukan mereka yang bersalah dikenakan tindakan yang sewajarnya. 

Dalam pada masa yang sama, beliau mahukan masyarakat bertenang dan tidak membuat sebarang spekulasi yang boleh merumitkan lagi keadaan.




Berikut adalah kenyataan Media Datuk Seri Wee Ka Siong :-

MCA Deputy President YB Datuk Seri Dr. Wee Ka Siong:-

Dukacita menerima berita kematian pelajar Tahfiz, Mohd Thaqif Amin Mohd Gaddafi, 11 tahun, tengahari tadi. Takziah kepada ahli keluarganya.

Saya menyeru pihak Polis menyiasat kes ini secepat mungkin dan mengambil tindakan sewajarnya ke atas mana-mana individu terbabit, bagi mengelakkan kejadian seumpama ini tidak berulang pada masa hadapan.

Bagaimanapun pada masa yang sama, saya berharap semua pihak bertenang dan tidak membuat sebarang spekulasi yang akan hanya merumitkan lagi keadaan.

***

Shocked and very sad to hear about Thaqid Amin's passing in Johor. Wishing my deepest condolences to his family and friends  The whole incident has been very regrettable and unnecessary.

I urge the authorities to fully investigate the cause of this and take the appropriate actions. Not only for this incident but hopefully, to prevent all future unwarranted actions that threaten the life and limb of our students.

****

刚刚接获疑遭舍监以水管鞭打的11岁泰菲克阿敏小弟弟,今日不幸离世的消息,心情无比的悲痛,也藉此向其家属致哀,并表达我最深切的慰问。

我也在此呼吁警方务必查明真相并且严明办案,以便将涉案者绳之以法,确保类似的悲剧不再重演。






 

No comments:

Post a Comment