Monday, March 9, 2015

AGENDA JAHAT YAHUDI DAN KUIL SULAIMAN

Ratu Balqis yang terfana sewaktu mengunjungi istana Nabi Sulaiman a.s, malah telah diceritakan dalam Al-Qur'an bahawa Nabi Sulaiman ketika itu mempunyai kerajaan dan istana yang mengagumkan. 

Kuil Sulaiman - Solomon Temple

Ia mempunyai teknologi maju, menyimpan pelbagai karya seni dan khazanah berharga.

Allah berfirman: "Dikatakan kepadanya: Masuklah ke dalam istana. Maka tatkala dia melihat lanatai istana itu, dikiranya kolam air yang besar, disingkapnya kedua-dua betisnya. Berkatalah Sulaiman: "Sesungguhnya ia adalah istana licin yang terbuat dari kaca". "Berkatalah Balqis, "Ya Tuhanku, sesungguhnya aku telah berbuat zalim terhadap diriku dan aku berserah diri bersama Sulaiman kepada Allah, Tuhan semesta alam". Surah an-Naml: Ayat 44.

Ketika itu baginda mula mengesan segelintir kaumnya yang mengamalkan ilmu sihir yang ada kaitan dengan jin dan syaitan.Lalu baginda memerintahkan agar segala naskah, buku dan kitab yang mengandungi ajaran ilmu sihir itu dirampas kerana bertentangan dengan ajaran agama.

Setelah dikumpulkan, baginda menanam kesemua buku ajaran sihir itu di bawah tapak istananya.

Baginda melantik golongan kesateria (Knight Templer) untuk mengawal agar tiada cubaan mencuri buku yang telah disembunyikan itu.

Setelah Nabi Sulaiman wafat, kesateria-kesateria itu mula berlatih dan mengamalkan sihir dalam diam, sekaligus mula menyimpang daripada ajaran Islam.

Malah, sejak berabad lamanya, naskah-naskah itu turut diseludup ke serata tempat melalui kumpulan-kumpulan rahsia. Salah satu daripadanya ialah pergerakan Freemason.

Kemusnahan Solomon Temple

Solomon Temple Destroyed

Istana Nabi Sulaiman digelar sebagai Solomon Temple (Kuil Sulaiman) oleh bangsa Yahudi. Dipercayai didirikan pada tahun 960 sebelum Masihi. Namun, 370 kemudian, istana ini dimusnahkan oleh bangsa Babylon yang berjaya menakluki Jurusalem.

Tetapi, setelah bangsa Parsi berjaya menawan Baitulmuqaddis dan mengusir keluar bangsa Babylon, mereka mendirikan semula Kuil Sulaiman setelah 70 tahun kemusnahan pertama.

Pada tahun 70 Masihi, sekali lagi kuil itu dimusnahkan oleh empayar Rom yang berjaya menguasai kawasan tersebut. Kali ini, mereka merata licin kuil itu ke paras tanah.

Dan sejak itu jugalah, berkurun-kurun lamanya kaum Yahudi tidak pernah jemu untuk mencari dan membina semula kuil tersebut hingga ke hari ini. 

Mengapakah ia begitu penting buat Yahudi?

Solomon Temple and Al-Aqsa
Menanti kelahiran 'Messiah'.

Kajian ahli arkeologi dan pakar sejarah yang kebanyakannya terdiri daripada bangsa Yahudi mengesahkan bahawa tapak Kuil Sulaiman terletak di bawah Masjid Al-Aqsa, kiblat pertama umat Islam.

Sejak bertahun-tahun lamanya, Yahudi sewenang-wenangnya menceroboh dan melakukan kerja penggalian di bawah Masjid Al-Aqsa. Semakin hari, semakin kuat harapan Yahudi agar kuil itu segera ditemui.

Ini kerana bagi Yahudi, kuil itu adalah pusat dunia dan di situlah kononnya akan lahir 'Messiah', iaitu pemimpin dan pembela kaum Yahudi yang dinanti-nantikan selama ini.

Sewaktu kongres pertama pihak Zionis di Switzerland pada tahun 1897, seorang paderi Yahudi telah menyeru bangsa Yahudi agar kembali ke tanah Palestin. Penyelamat bangsa mereka akan muncul di situ. Untuk itu, Kuil Sulaiman harus dibina bagi menyambut kedatangan Messiah mereka.

Mereka percaya di bawah Masjid Al-Aqsa terkuburnya Kuil Sulaiman. Untuk itu, masjid suci umat Islam harus diruntuhkan untuk membangun semula Kuil Sulaiman.

Beberapa pendapat yang disimpulkan mengatakan, 'Messiah' yang dianggap Tuhan dan ditunggu-tunggu oleh bangsa Yahudi adalah Dajjal yang akan menyesatkan umat Islam.

Jika Kuil Sulaiman ditemui?

Solomon Temple and White Goat

Ada beberapa perkara yang boleh dikaitkan sekiranya Yahudi menemui semula Kuil Sulaiman. Sewaktu pasukan Rom menawan Jurusalem pada tahun 70 Masihi, pelbagai khazanah dari Kuil Sulaiman telah dibawa keluar ke Vatican di Itali.

Dikatakan, jika Yahudi berjaya membangunkan semula kuil tersebut, sepucuk surat akan dihantar kepada pihak gereja Vatican agar dikembalikan semula harta karun tersebut untuk 'mendewakan' kembali takhta suci Kuil Sulaiman.

Setelah itu, kononnya mereka harus melakukan sembahan korban untuk Tuhan penyelamat (Dajjal) mereka. Sembahan itu berupa sembelihan seekor kambing betina berbulu merah.

Dan kajian genetik yang berjaya mengklon kambing pada penghujung tahun 90an dulu dikatakan ada kaitan dengan tujuan tersebut. Ia sebagai satu persediaan untuk mereka 'melahirkan' kambing berbulu merah.

Sebenarnya begitu banyak penjelasan lain berhubung kesemua perkara di atas yang terlalu panjang untuk dihuraikan di sini.

Secara ringkasnya, tahulah kita mengapa Yahudi kini bersungguh-sungguh menggiatkan penggalian sekali gus mahu menghancurkan Masjid Al-Aqsa yang menjadi kiblat pertama umat Islam.

Masjid yang turut merakam peristiwa Israk Mikraj yang dilalui Rasulullah ini kian hilang kekuatannya. Kerosakannya sudah jelas. Dinding, tiang dan lantainya mula retak. Tidak mustahil Masjid Al-Aqsa akan runtuh kerana penaklukan Baitulmuqaddis adalah salah satu tanda kecil kiamat yang dinyatakan dalam hadis Rasulullah.

Dari Abu Hurairah r.a. berkata, bahawa Rasulullah bersabda: "Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum Muslimin berperang dengan Yahudi. Maka kaum Muslimin membunuh mereka sampai ada seorang Yahudi bersembunyi di belakang batu-batuan dan pohon-pohonan. Dan berkatalah batu dan pohon, "Wahai Muslim, wahai hamba Allah, ini Yahudi di belakangku, kemari dan bunuhlah ia". Kecuali pohon Yahudi, Gharqad kerana ia adalah pohon Yahudi". - Hadis riwayat Imam Muslim.

-Sentiasapanas.com


Sumber artikel: http://www.sentiasapanas.com/2014/03/kuil-sulaiman-dan-agenda-jahat-yahudi.html#ixzz3TrELeggW
Follow us: @SentiasaPanas on Twitter | SentiasaPanas on Facebook

No comments:

Post a Comment