Tuesday, November 7, 2017

KEKUATAN MASYARAKAT CINA MELALUI MCA


Masyarakat Cina hari ini perlu sedar bahawa segala bantuan dan kemudahan adalah datang dari kerajaan melalui pemimpin-pemimpin MCA. Pemimpin-pemimpin MCA lah yang selama ini datang membantu ketika mereka susah, pemimpin DAP kalau datang melawat sambil bercekak pinggang, berlagak dan sombong. 

 Sebab itu, kalau hendak (bantuan) lebih lagi, masyarakat Cina perlu sokong Barisan Nasional (BN). Sekarang,  MCA hanya ada tujuh ahli parlimen. Kalau ada 15 ahli parlimen, MCA akan lebih kuat dalam kerajaan. Kena tanya kaum Cina, nak wakil yang kuat dalam kerajaan atau yang lemah?


“Beritahu komuniti Cina, DAP tidak mampu membentuk kerajaan. DAP tidak boleh buat lebih baik daripada kita (BN)  pada PRU-14, ” katanya sewaktu berucap pada majlis perasmian Perhimpunan Agung Tahunan MCA ke-64 di Dewan San Choon, Wisma MCA di sini hari ini. 

MCA perlu memenangi lebih banyak kerusi pada Pilihan Raya Umum ke-14 dengan sekurang-kurangnya memenangi 15 kerusi Parlimen berbanding tujuh pada waktu ini sebagai membuktikan parti itu kuat dalam kerajaan. 

Sehubungan itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau mempertimbangkan untuk meletakkan lebih banyak calon MCA di Parlimen-parlimen yang berpotensi untuk menang. 



Setakat ini, katanya, muafakat parti yang paling kuat dalam BN adalah MCA dan MIC yang dilihat setia pada ketika susah dan senang. 



Yang turut hadir pada majlis ialah Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Timbalannya, Datuk Seri Dr. Wee Ka Siong.  -


No comments:

Post a Comment