Wednesday, November 8, 2017

BAGAI MELEPASKAN ANJING TERSEPIT, DAP HASUT RAKYAT BENCI BN



Perangai pemimpin DAP dan pengikutnya memang paling celaka, macam melepaskan anjing yang tersepit. Sudah di tolong mereka boleh lagi menghasut membenci Barisan Nasional dan Perdana Menteri. Memang DAP ni jenis manusia haprak tak boleh dibuat kawan.  

Dalam parlimen seorang pemimpin DAP, Tan Kok Wai MP Cheras menuding jari kepada kerajaan kononnnya tidak memberi amaran awal hujan lebat di sebelah utara. Sedangkan kerajaan melalui siaran televison dua kali memberi amaran peringkat kuning. Kenyataan ini diperjelaskan oleh Dr Abu Bakar Mohammad Diah, Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi. 

Selain itu mereka membuat cerita fitnah dan meyebarkan pelbagai mesej di media sosial kononnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib dan Barisan Nasional tidak memberi bantuan dan enggan menolong mangsa banjir sehinggalah Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang menalifon meminta pertolongan.  Bahkan mereka menuduh bantuan yang dihulurkan tidak mencukupi dan ianya sengaja dibauat begitu.

Begitu sekali celaka pemimpin dan pengikut DAP yang tak pernah habis menyerang pemimpin-pemimpin Islam UMNO. Sikap mereka tidak pernah berubah, sentiasa menanam kebencian rakyat kepada UMNO dan Barisan Nasional. 

Semua orang tahu seawal jam 1 pagi lagi Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein telah mengarahkan anggota tentera ke Pulau Pinang untuk memberi bantuan kepada kerajaan negeri. Guan Eng telefon Timbalan Perdana Menteri pun sudah jam 3 pagi, padahal gerakan bantuan lebih awal pada tu. 

Perdana Menteri semalam turut mengumumkan peruntukan RM1 bilion untuk projek Tebatan Banjir yang mana 150 juta telah disalurkan serta merta. Katanya negeri yang kaya dan pandai mentadbir lebih baik dari BN, tapi bantuan kewangan  nak juga. Kerajaan kena pantau sendiri projek tebatan banjir ini, risau duit yang banyak ni hilang entah  kemana pula nanti. 

Sebenarnya pemimpin DAP risau dengan sambutan rakyat terhadap kehadiran Perdana Menteri dan barisan kepimpinan Barisan Nasional. Jelas sekali rakyat gembira dan mahukan kerajaan persekutuan turun membantu mangsa banjir. 

Mereka sudah tidak ada keyakinan terhadap kerajaan Negeri pimpinan DAP yang rakus dan tamak haloba. Entah kemana disebatnya wang yang sepatutnya digunakan untuk projek tebatan banjir. Macam ini nak pimpin negara ? Hancurlah jawabnya. 

No comments:

Post a Comment