Monday, July 10, 2017

BIMBANG TUMBANG, DINASTI LIM TOLAK ADAKAN SEMULA PEMILIHAN CEC





Lim Kit Siang hanya perlukan sedikit keberanian untuk membuktikan bahawa beliau tidak 'takut' kepada Naib Presiden DAP, Dr. Tan Seng Giaw. Bagi membuktikannya kit Siang perlu memutuskan agar DAP mengadakan se­mula pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti. 

Sebenarnya tidak ada langsung dalam DAP Prinsip Cekap, Akauntabliti dan Telus (CAT) seperti yang dilaungkan DAP. Ianya hanya sandiwara untuk mengabui ahli DAP dan juga rakyat Malaysia. Pemimpin-pemimpin atasan DAP sendiri penipu, penyeleweng dan pembohong. Prinsip CAT telah lama berkubur - pemimpin parti sendiri tidak akur kepada prinsip tersebut dalam menguruskan hal ehwal dalaman parti.

Jika DAP berani  dan telus mereka wajar membenarkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) sebagai pemerhati dalam proses pemilihan semula  Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti. Justeru itu kebimbangan, kekhuatiran ahli berkenaan sabotaj, penipuan atau masalah teknikal tidak berulang lagi. Pasti pemilihan kali ini lebih telus dan dipercayai.

Pokoknya beranikah kepimpinan DAP sekarang menerima keputusan pemilihan ini tanpa kompromi? DAP terutama kepimpinan Dinasti Lim sewajarnya tidak lagi menuding jari kepada sesiapa pun kerana mereka lebih tahu dan kenal siapa diri mereka. 

'
Usahlah cuba-cuba berlakon membuat drama kononnya ROS berpakat untuk mengenakan DAP. Jangan menyalahkan orang lain diatas kesilapan dan kebodohan diri sendiri. Aduan penipuan ini dibuat oleh ahli DAP, bukannya Barisan Nasional . DAP sebaliknya patut memulakan pemilihan jawatankuasa pusat secara profesional dan berintegriti sebagaimana mereka sering mencanangkan kepada rakyat.

Sekiranya kepemimpinan DAP benar-benar jujur, akur sahajalah dengan arahan ROS dan adakan pemilihan semula bagi membuktikan perjawatan mereka menjadi sah.

Orang takut kerana takut kalah....nak jadi pemimpin tak boleh jadi penakut. 

No comments:

Post a Comment