Wednesday, March 20, 2013

DR. ASRI PUJI PAKATAN DAN KEPIMPINAN ANWAR ....

Anwar Panas Dr.Asri Puji Najib?! kakakakakakaka....!!!

TINDAKAN  mantan Mufti Perlis, Datuk Dr Asri Zainul Abidin yang memaklumkan mengenai perjumpaan dengan Perdana Menteri di laman twitternya nyata tidak dapat diterima oleh pimpinan tertinggi PKR khususnya Anwar Ibrahim. 

Ini kerana menurut sumber dalaman PKR, kenyataan Dr Asri yang seolah-olah memuji gaya kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib itu telah menyebabkan PKR mengambil keputusan untuk tidak mencalonkannya dalam pilihanraya akan datang.

Dr Asri semalam, melalui laman sosialnya memaklumkan mengenai perjumpaan tersebut yang diadakan pada 2 minggu yang lalu.

“2 mnggu lepas YAB PM (Perdana Menteri) jemput saya ke pejabat beliau (untuk berjumpa secara) sendirian. Saya beri pandangan-pandangan saya dan beliau mendengar dengan teliti (dan) saya hargai sikap itu” katanya.

Dr Asri semalam, melalui laman sosialnya memaklumkan mengenai perjumpaan tersebut yang diadakan pada 2 minggu yang lalu.

Beliau sebelum ini dikatakan menjadi buruan PKR untuk diletakkan sebagai calon parti itu yang ingin menonjolkan tokoh agama sebagai salah satu cara untuk meraih simpati pengundi. Selain PKR, parti gabungan pakatan pembangkang seperti DAP dan Pas turut dikatakan berminat untuk mencalonkannya mewakili parti mereka di dalam pilihnaraya umum yang akan datang.

Malah PKR turut dikatakan menghantar salah seorang Naib Presidennya untuk berjumpa dengan Dr Asri agar segera menimbangkan tawaran yang diberikan itu. Dan usaha memujuk yang dilakukan itu dikatakan telah memakan masa hampir berbulan-bulan lamanya.

Tambah menarik perhatian ialah, Anwar Ibrahim turut mengunakan umpan jawatan untuk menarik minat penceramah itu dengan menawarkan kedudukan sebagai Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang sekiranya pakatan berjaya mengekalkan negeri tersebut.

Secara keseluruhannya, melihat dari usaha yang dilakukan oleh Anwar ini nyata membuktikan bahwa parti itu benar-benar berada dalam keadaan yang terdesak dalam mengetengahkan calon yang boleh diterima rakyat.

Dengan usaha dan percubaan untuk memberikan rasuah jawatan kepada mana-mana pihak untuk menyokong mereka turut membuktikan budaya politik jijik yang diamalkan.

Ia juga secara tindak langsung membuktikan bahawa parti itu telah ketandusan pemimpin yang boleh diketengahkan sebagai calon, walaupun di pentas-pentas ceramah mereka mendakwa semakin diterima oleh rakyat.

Dan jangan dilupa, dari artis sehinggalah kepada pegawai tertinggi kerajaan, ramai dikatakan telah mula menyatakan hasrat untuk menyertai dan memberikan sokongan terbuka kepada mereka.

Masakan dalam ramai-ramai tokoh dan ikon yang menyertai mereka, tiada seorang pun yang difikirkan layak untuk diketengahkan sebagai calon. Atau mungkinkah Anwar sendiri masih sangsi dengan kelayakkan dan kredibiliti mereka? Atau mungkin juga Anwar merasakan peranan dan tugas mereka hanya layak digunakan sebagai tukang maki dan carut sahaja di atas pentas ceramah.

Terbaru, Dr Asri dilaporkan telah membuat keputusan untuk tidak bertanding di atas mana-mana parti kerana ingin bertindak sebgai pemikir yang kritis dan kritikal terhadap kerajaan.

Ternyata rayuan Anwar selama berbulan-bulan untuk memujuk Dr Asri gagal dan telah ditolak mentah-mentah. Kenyataan sumber PKR seperti yang dilaporkan oleh portal Malaysiakini hanyalah merupakan satu sandiwara untuk mengelak Anwar mendapat malu.

Maklumlah selama berbulan usaha dilakukan untuk memujuk rayu Dr Asri telah ditolak mentah-mentah.

http://nblo.gs/JryW0

No comments:

Post a Comment