Sunday, March 12, 2017

TARESA TUNJUK KUASA DAP



Apa yang berlaku di Majlis Kahwin pasangan Melayu di Seputeh hari ini dapat membuka mata rakyat disana terutama yang menyokong pembangkang. 

Lihat sendiri kebiadapan yang sangat melampau dilakukan oleh Ahli Parlimen Seputih Taresa Kok dari DAP dan penyokongnya yang membuat kecoh dan sanggup mengganggu serta menakutkan pasangan, ahli keluarga dan tetamu yang hadir.Mereka sangat biadap dan tidak ada langsung sikap timbang rasa.

Taresa ingin menunjukkan kuasa DAP dalam menentukan hala tuju negara. Dia rasa DAP sudah cukup kuat untuk mendesak kerajaan mengikut kata mereka. Nampaknya dia tersilap langkah. 


Teresa Kok dan sekumpulan penyokong tegar DAP mengadakan bantahan projek Rumah Wilayah Persekutuan yang akan dibangunkan oleh Kementerian Wilayah Persekutuan. Perbuatan biadap Taresa dan pengikut-pegikutnya telah mengganggu satu majlis perkahwinan pasangan Melayu yang dibuat di Dewan Komuniti dan Masyarakat Taman Desa.  

Malulah tuan rumah dengan tetamu yang hadir di majlis. Majlis yang sepatut diraikan dengan gembira tiba-tiba diganggu oleh sekumpulan manusia yang bongkak dan biadap. 

Sebenarnya tindakan provokatif Taresa Kok dan kumpulannya hanyalah mahukan tindak balas dariapada rakyat terutama orang Melayu agar boleh dijadikan alasan kononnya orang Melayu rasis. Sebab itulah mereka telah siap sediakan media mereka untuk merakam tindakan orang Melayu terhadap perbuatan mereka. 

Namun hasrat mereka gagal, bahkan perbuatan mereka itu hanya menambah kemarahan rakyat terhadap DAP. Penduduk disitu bertindak menegur dengan sopan dan baik meminta mereka bersurai. 

Oleh sebab itulah hari ini rakyat terutama kaum Cina telah sedar dan kembali menyokong kerajaan. Pada pilihanraya Sungai Besar , Calon Barisan Nasional Budiman Zohdi mendapat sokongan dari kaum Cina. Sebab itulah BN menang besar di Sungai Besar. 

Ini kerana mereka telah sedar, permainan politik perkauman DAP tidak lagi boleh diterima. Mereka sedar hanya dengan keamanan dan kestabilan sahaja dapat memajukan negara. 

MCA dibawah kepimpinan Datuk Seri Liow Tiong Lai dan dibantu oleh timbalannya Datuk Dr. Ir. Wee Ka Siong telah membawa perubahan yang positif, sehingga berjaya membawa kembali sokongan kaum Cina kepada parti kerajaan. 

Politik kebencian, fitnah dan perpecahan yang dibawa oleh DAP dan sekutunya akhirnya memakan diri. Bahkan pemimpin-pemimpin mereka pun terlibat dengan gejala rasuah. 

Benarlah kata Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, politik DAP hanya membawa kepada perbalahan kaum dan pecah belah. Tengoklah cara berpolitik DAP, hanya menimbulkan pergaduhan antara orang Melayu dan kaum lain. Sedangkan MCA membawa kepada penyatuan dan kerjasama antara kaum.