Friday, January 27, 2017

DAP AGEN PERPECAHAN KEPADA PERPADUAN NEGARA



Apa manfaat dari kejayaan DAP menguasai kerajaan di negeri Pulau Pinang dan Selangor kepada rakyat? Tidak ada satu pun usaha mereka membantu rakyat melainkan mereka menambah beban kepada rakyat dengan menaikan cukai-cukai tertentu dan merobohkan kampung-kampung tradisi. 
Perkara seperti ini tidak pernah berlaku ketika BN menguasai kerajaan negeri di sana. 

Masyarakat Cina tidak mendapat apa-apa manfaat pun dari mengundi DAP. Malahan Pemimpin DAP mengunakan undi yang diberi oleh kaum Cina untuk kepentingan politik mereka sendiri. 

Apa manfaat yang masyarakat Cina dapat dengan memberi 37 kerusi kepada DAP ? Mereka bahkan telah menyusahkan negara memburuk-burukan Malaysia di luar negara yang mana akan memberi impak kepada ekonomi negara. 

Tidakkan mereka yang memburukkan negara di luar negara hanya akan menakutkan pelabur untuk melabur dalam negara. Tidakkan tindakan bodoh mereka itu akan memberi impak negatif kepada ekonomi ? Tidakkan kebanyakan ia juga akan menjejaskan ekonomi masyarakat Cina yang terdiri daripada peniaga-peniaga yang berjaya dalam negara ?

Inilah yang Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai mahukan kaum Cina fikirkan. Menurut beliau parti pembangkang itu hanya pandai membuat dakwaan yang tidak berasas, fitnah dan mengelirukan rakyat kepada kerajaan. "Meraka hanya pandai mengkritik Barisan Nasional dan MCA".

Beliau memberi contoh bagaimana DAP menggunakan isu lawatan kerja Perdana Menteri ke China dengan mmebawa cerita karut akan nasib buruk menimpa negara hasil daripada pelaburan besar negara China di Malaysia. 

Mereka menuduh MCA sebagai agen China dan menakut-nakutkan rakyat akan kerugian negara dengan kedatangan pelabur China ke Malaysia. Padahal  pemimpin mereka Lim Guan Eng pun pernah pergi ke China bersama-sama exco kerajaan negerinya.

Guan Eng pernah diminta media untuk menjelaskan isu rombongan mereka ke China, dia cuma berkata, ia ‘urusan rasmi antara kerajaan dengan kerajaan’ yang membabitkan beberapa exco.

“ Ia adalah urusan rasmi antara kerajaan dengan kerajaan yang mana mesyuarat itu dianjurkan Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang. Perbelanjaan (untuk ahli exco ) dibayar oleh kerajaan negeri.
“Kita semua dijemput untuk menghadiri persidangan antarabangsa yang diadakan di China. Lain-lain, tidak perlu saya beri komen,” katanya kepada media hari ini.

Itulah ucapan si manusia hipokit Guan Eng. Apabila terkena batang hidung sendiri, mereka mengelupur bagaikan cacing kepanasan. 

Mereka sering mendabik dada kononnya mereka (DAP) parti yang bersih dari korupsi, tetapi apabila pemimpin mereka didakwa pecah amanah dan rasuah, mereka membela dan mempertahankan pemimpin kotor mereka. 

Inilah sikap  double standard yang mereka kenakan terhadap lawan mereka. Kaum Cina perlu membuka mata dan melihat kebaikan Barisan Nasional yang telah berjasa kepada rakyat. 



No comments:

Post a Comment