Saturday, October 29, 2016

KUKUHKAN IKATAN PERPADUAN - LIOW TIONG LAI


Setiap kali musim perayaan, rakyat Malaysia samada Melayu, India atau Cina meraikan bersama-sama dengan penuh semangat perpaduan dan suasana harmoni.

Termasuklah pada perayaan Deepavali kali ini, semua rakyat sama-sama sibuk merancang samaada untuk bercuti atau bertandang ke rumah rakan-rakan yang berketurunan India. 

Inilah keindahan dan kenikmatan dari keamanan dan kesejahteraan negara kita yang tercinta. Keamanan ini tidak dicapai dengan mudah jika rakyat tidak bersatu padu dan saling faham memahami.

Oleh itu Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dalam ucapan hari Deepavali kali ini mengingatkan akan peri pentingnya perpaduan, keharmonian agar keamanan yang dinikmati hari ini terus berkekalan. 

Beliau mengesa agar rakyat menolak budaya ektreminist yang cuba dibawa dalam masyarakat Malaysia hari ini.

Beliau juga mengucapkan selamat Hari Deepavali pada penganut agama Hindu di Malaysia, katanya " Pesta Cahaya mengingatkan bahawa kita sentiasa menuju kejayaan (cahaya) dalam kegelapan". 

Sebagai Menteri Pangangkutan, Liow berharap rakyat Malaysia yang bercuti sentiasa berhati-hati dan patuhi undang-undang di jalan raya. 




No comments:

Post a Comment