Wednesday, July 13, 2016

PEMANDU TEKSI YANG AMANAH


Bukan senang hendak mencari pemandu teksi yang betul-betul jujur dan amanah, Bukanlah nak mengatakan semua tidak jujur, tetapi amat susah. Tapi syukurlah di negara kita masih ada lagi pemandu yang sebegini.

Menurut seorang penumpang yang menamakan dirinya Ekey Zainol, memuat turun satu status di facebooknya berkenaan kehilangan telefon bimbitnya didalam sebuah teksi. Dalam keadaan dia rasa amat sedih tiba-tiba seorang lelaki menalipon suaminya memberitahu bahawa telefon bimbitnya tertinggal dalam teksi.

Apa yang menarik pemandu teksi ini datang dari Seremban semata-mata ingin memulangkan telefon bimbit beliau, tanpa megnhiraukan keadaan jalan yang jem dan sebagainya. 

Tanpa mengharapkan apa ganjaran, sikap bertanggungjawab pemandu teksi ini amat luarbiasa dan amat dikagumi.

Inilah satu contoh mulia seorang pemandu teksi yang amanah, jujur dan bertanggungjawab. Semoga Allah membalas budi baik beliau dengan memberi rezeki yang melimpah ruah. 

Sewajarya pemandu-pemandu teksi yang lain mencontohi sikap seperti abang ini. Bukannya buang masa membuat demo dan boikot sehingga menganggu trafik jalan raya dan menyusah pengguna lain. 

Disini admin ingin memanjangkan kepada pembaca yang ingin menaiki teksi seorang yang jujur dan amanah. Dibawa ini admin sertakan no telefon untuk anda menghubunginya.

Semoga Allah menambah rezeki kepada abang teksi yang jujur lagi amanah. Sewajarnya pihak yang berkenaan  memberi pengiktirafan kepada pemandu teksi seperti beliau. 

(no phone beliau 016-603 0136)