Wednesday, December 9, 2015

PENGERUSI SPAD "TURUN PADANG" DENGAR MASALAH PENGGUNA




Mendengar  keluhan dan rungutan pengguna  terhadap sistem Baru Perkhidmatan Penyusunan Bas (BNR) yang di katakan lambat dan masa menunggu yang lama, Pengerusi SPAD  YBhg Tan Sri Dato Seri Dr. Syed Hamid Albar bertindak turun padang meninjau dan mendengar sendiri keluhan mereka. 


Tinjauan beliau bermulanya dari KL Sentral ke HAB Pasar Seni dan akhir sekali ke Puchong Utama yang mana dikatakan tempat yang banyak masalah ini berlaku. Kesungguhan Tan Sri terserlah dalam usahanya menyelesaikan masalah pengguna.

Turut sama dalam tinjauan itu ialah En. Mohd Azharuddin Mat Sah, Ketua Pegawai Eksekutif SPAD dan staf kepimpinan dalam SPAD. 


Tinjauan ini merupakan salah satu tinjauan ke salah satu "hot spot" oleh Pengurusan SPAD. Dari awal minggu pertama lagi pihak SPAD telah memantau jadual Bas serta Perkhidmatan bas, termasuklah semua bas dibawah sistem baru BNR. Pihak SPAD juga sentiasa berhubung dengan Bas operator bagi meningkat kan lagi perkhidmatan mereka. 


Pihak SPAD telah mengatur laluan dan jadual bas bagi diletakan dikawasan-kawasan sasaran dalam masa yang sama cuba menyelesaikan kekeliruan yang timbul. Dalam masa yang sama pihak SPAD juga telah menugaskan kakitangan penguatkuasaan dan operasi bagi memantau perkhidmatan di Kawasan yang dilaporkan bermasalah. 

Oleh itu Pengguna diminta untuk terus memberi maklumat kepada SPAD agar tindakan dapat dibuat dengan cepat dan pantas. 





sihkan kekeliruan yang telah berlaku kerana c

No comments:

Post a Comment