Tuesday, September 24, 2013

KOMUNIS GERUN DENGAN KIYAI SALLEH SELEMPANG MERAH

Selempang Merah Saksi Darah Melayu Tumpah Ditangan Komunis
Diambil dari page: artikel -HE- Hati Malaya <-CLICK 


1.Wahai Anak Malaysia TERUTAMA ANAK MELAYU. Kalian patut bersedih dengan apa yang berlaku kepada sejarah kalian. Kalian masih tidak sedar bahawa kalian sedang diserang dari segala pelusuk arah, tetapi kalian masih bisa ketawa dan gembira. Kalian tidak sedar mereka sedang melacurkan seja
rah kalian!

2.Baru sahaja saya habis menulis MENGENAI VIDEO YANG TERSEBAR KONON MENGATAKAN BAHAWA ORANG TAMIL adalah PENGAJAR BANGSA MELAYU ERTI KETAMADUNAN. Kemudian, terus ada golongan cuba berlagak pendeta sehingga mencalar kembali luka nestapa di kalangan pejuang negara. Benarkah komunis itu prajuit bangsa atau sekadar momokan mereka yang terlalu menganggukan sosialis Karl Marx yang ditolak sendiri di negaranya?

3.Mari, saya ada sebuah kisah yang kalau saya kongsikan dengan kalian, untuk kita hayati betapa bangsatnya pengganas komunis di mata kita. Saya mahu kongsikan kisah kepewiraan Kiyai Salleh dengan kalian, moga kalian boleh menghayatinya.

“Sekiranya tiada Kiyai Salleh, sudah pasti penduduk Muar dan Batu Pahat akan bergelumang jasadnya dan belum tentu hidup.” HM Tuah.

4.Itulah ungkapan daripada seorang pakar motivasi terkenal. Namun, sebelum itu, mari kita kenal siapakah dia Kiyai Salleh yang sedang kita percakapkan. Dia sebenarnya pernah memasuki MPAJA dan dilantik sebagai ketua komunis kampungnya. Namun, bijaknya Kiyai Salleh adalah dia tidak menyerahkan kutipan cukai kepada MPAJA tetapi menjadi Robin Hood dengan mnyerahkan kutipan itu kepada orang miskin dan fakir.

5.Ini telah membuatkan komunis naik berang dengan Kiyai Salleh. Terus dihantar puluhan komunis untuk mengepung rumah Kiyai Salleh. Sebaik sahaja mereka, menyerbu Kiyai Salleh yang sepatutnya sedang tidur tidak kelihatan di mata mereka. Selama 7 hari 7 malam mereka menyerbu ke dalam rumah Kiyai Salleh namun seperti biasa, Kiyai Salleh tidak kelihatan di mata mereka. Maka, terus Kiyai Salleh dijadikan sebagai buruan dan senarai “tanam ubi” yang bermaksud mereka yang patut mati!

6.Dalam masa yang sama, komunis semakin mengganas di Muar dan Batu Pahat. Antara kejahatan komunis yang tidak dapat dimaafkan adalah merogol anak dara, janda dan isteri orang lalu menculik mereka ke dalam komunis sebagai alasan penyambung zuriat. Sayangnya yang menjadi mangsa adalah orang Melayu! Bayangkanlah anak perempuan, adik, kakak, isteri atau ibu kamu yang menjadi mangsa, apakah yang kalian buat? Pasti naik amarah kalian! Nyawa orang Melayu ketika itu dimata komunis adalah ibarat sampah, dipandang seperti anjing!

7.Hal ini telah menimbulkan kemarahan para penduduk, lantas mereka mencari Kiyai Salleh, mohon agar Kiyai Salleh mengetuai orang-orang kampong untuk menyelamatkan kampong mereka daripada terus menjadi anjing komunis yang orang seperti Bawani dan Hishamuddin Rais julang sebagai wira.

8.Diceritakan Kiyai Salleh dengan hanya bersenjatakan parang panjang dan amalan Ayat Empat, Kiyai Salleh telah memimpin masyarakat Batu Pahat untuk menggempur kubu-kubu Askar Bintang Tiga di Bukit Berdiri dan Bukit Alam, Parit Sulong, di Parit Lubok, Semerah, di Kangkar Senanga, dan di Ayer Kuning, Bakri, Muar. Pasukan pejuang di bawah pimpinan Kiyai Salleh terkenal dengan gelaran tentera parang panjang dan Selempang Merah iaitu sejenis kain selendang berwarna merah yang dibekalkan kepada setiap orang ketika menghadapi atau berhadapan dengan musuh.

9.Kehebatan ilmu batin Kiyai Salleh juga menyebabkan berlaku beberapa kejadian aneh sehingga menyebabkan komunis berasa gerun tatkala berhadapan dengan tokoh itu ketika pertempuran.

10.Bayangkan, peluru komunis macam hujan tetapi tidak kena pada jasadnya, yang kena hanya batang pokok. Ketika itu komunis melihat tubuh Kiyai Salleh menjadi gergasi dan mereka menembak ke atas jadi kena pokok saja. Ketika Kiyai Salleh pergi ke Batu Pahat pula, seluruh bandar sunyi sepi kerana musuhnya melihat di langit tertera kelibat gergasi hitam menyebabkan mereka takut dan melarikan diri.

11.ALLAH S.W.T telah banyak membantu perjuangan Kiyai Salleh melawan Komunis. Parang terbang ketika itu mencari mana leher pengkhianat tanah air bernama komunis. Mereka telah banyak membasahkan darah anak bangsa, dan bagaimana pejuang yang dilawan oleh orang Melayu ini dikatakan sebagai pejuang kemerdekaan? Kalian sendiri fikirkan tatkala ulamak besar seperti Kiyai Salleh pun mengangkat senjata melawan komunis… boleh pula ada yang menjulang komunis sebagai wira. 

Artikel: -HE

https://www.facebook.com/HatiMalaya <-CLICK

No comments:

Post a Comment