Sunday, January 13, 2013

APA KAITAN TUN MAHATHIR DENGAN ISRAEL...???



CIA and Mossad want Anwar Ibrahim assassinated.


"Anwar bukan ejen tetapi alat yang dicipta oleh CIA. Senarai rakan-rakan membuktikan segalanya dan mereka merupakan ejen CIA yang menyamar (Anwar is a CIA creature. That is, he is not an 'agent' but rather, a 'tool'. His list of buddies proves this: they are all undercover CIA)," katanya seperti yang dipetik dalam blog, Culture of Life News.

Selang sehari selepas Presiden Trevino Strategies and Media Inc. Meinel Supkis  MENDEDAHKAH, bahawa Joshua Trevino mendakwa, Anwar membiayai program temu bualnya dengan Cable News Network (CNN).

Temu bual tersebut dakwa Trevino, terpaksa dilakukan dalam usaha Anwar - yang diketahui mempunyai hubungan rapat dengan ramai kelompok Yahudi - meyakinkan kembali para pelobi Yahudi tersebut bahawa beliau bukannya anti-Yahudi.
Dalam pada itu, tambah Meinel Supkis dakwaan bahawa ketua pembangkang itu merupakan alat kepada CIA, turut disokong oleh kenyataan rakan rapat Anwar sendiri iaitu Paul Wolfowitz.
Menurutnya, Wolfowitz yang juga bekas Presiden Bank Dunia dilaporkan sebagai berkata: "Apa yang dilakukan oleh Anwar (kenyataan anti-Yahudi) salah tetapi memikirkan bahawa beliau sedang berjuang untuk dirinya serta karier politik selepas dilabelkan sebagai boneka Yahudi, kecuaian itu perlu diperbetulkan."
Meinel Supkis yang merupakan penentang kepada penguasaan Yahudi di Amerika Syarikat dalam tulisannya itu menyatakan, tiada yang lucu dan membanggakan menjadi seorang alat kepada CIA yang juga dakwanya turut dikuasai oleh pelobi Yahudi.



ANWAR ALAT KONSPIRASI YAHUDI

Bagi mereka yang mengikuti perkembangan kepimpinan Anwar Ibrahim di dalam politik negara, label intelektual Islam Reformis yang sering dikaitkan dengan cara kepimpinan beliau agak sukar untuk dipertikaikan. Semua pihak pastinya akur bahawa inilah label paling sesuai bagi bekas pemimpin ekelon kedua dalam Kerajaan dan Parti itu. Bagaimanapun pemaparan imej cendekiawan Islam moden secara agak keterlaluan ini telah menimbulkan banyak persoalan tentang personality sebenar kepimpinan politik Anwar yang penuh enigma-sukar difahami dan sering mengelirukan.
                Malah berikutan kemelut politik serta peribadinya setelah tersingkir, serta langkahnya berpaling tadah dari seorang pembela Kerajaan menjadi penentang yang paling vokal, kini timbul dakwaan yang mengatakan terlibat dalam satu komplot yang didalangi oleh Agensi Perisikan Pusat (CIA) Amerika Syarikat (AS) dan sekutunya dari Israel (Mosad).
                Beberapa aktiviti Anwar sebagai seorang pemimpin yang berlabelkan cendekiawan Islam reformis ini disyaki telah lama diperalatkan oleh CIA dan Mosad dalam komplot untuk menimbulkan ketidakstabilan social, politik dan ekonomi di Malaysia.
                Kebetulan pula, adalah dipercayai bahawa kalangan perisikan negara memang telah sekian lama mempunyai sebab-sebab yang kukuh untuk mempercayai  bahawa semenjak Universiti Islam Antarabangsa (UIA) ditubuhkan pada tahun 1983 dan Anwar dilantik sebagai Presidennya, pihak CIA dan Mosad telah menjalankan beberapa operasi sulit (covert operations) bagi memperalatkan pengaruh serta kedudukan Anwar di UIA. Anwar dipercayai menjadi tunggangan CIA/Mosad bagi memudahkan gerakan infiltrasi beberapa orang cendekiawan Islam Reformis dari AS ke negara ini. Amat jelas sekali, kebanyakan kalangan cendekiawan yang dimaksudkan itu adalah kelahiran Arab serta benua kecil India.
                Mereka dipercayai sengaja dibawa masuk melalui pengaruh Anwar sebagai Presiden UIA dan pemimpin Kerajaan serta UMNO supaya dapat bertindak secara langsung, atau tidak langsung sebagai agen penyuluh rahsia (agent provocator) atau agen pengaruh (agent of influence) badan-badan perisikan Barat dan Yahudi.
                Ekoran siri penentangan jalanan yang mengakibatkan beberapa kejadian rusuhan anti-Kerajaan di sekitar Kuala Lumpur yang melibatkan penyokong gerakan reformasi pro-Anwar, pihak keselamatan Malaysia tidak seharusnya menolak kemungkinan bahawa perkembangan tersebut bukanlah secara spontan, bahkan didalangi oleh konspirasi tertentu seperti yang melibatkan sebuah badan think-tank pergerakan kebangkitan semula Islam semasa di AS, dikenali sebagai Institut Pemikiran Islam Antarabangsa (IIIT) yang pernah bertapak di UIA.
                Malah kemungkinan gerakan penentangan anti-Mahathir itu sebagai sebahagian daripada perencanaan strategic kuasa-kuasa luar bagi mencaturi urusan politik negara tidak boleh ditolak begitu sahaja. Konspirasi ini dirancang dengan mengambil kesempatan daripada cita-cita politik Anwar dan koco-konconya di dalam Kerajaan dan UMNO.
                Kita juga percaya bahawa persoalan tentang kemungkinan wujudnya komplot dari Barat dalam bentuk IIIT-yang didakwa telah sekian lama memperalatkan pemimpinan Anwar, telahpun dimaklumi oleh Perdana Menteri, Dato’  Seri Dr. Mahathir.
                Kita yakin, kebanyakan agen yang bertopengkan golongan cendekiawan Islam antarabangsa mewakili IIIT ini telah sekian lama menjadi kenalan rapat Anwar. Gerakan  IIIT yang beribu pejabat di Herndon, terletak di Virginia, As telah dikenalpasti sebagai sayap intelektual yang terpenting bagi pergerakan Al-Ikhwan Al-Muslimun-sebuah badan pergerakan Islam antarabangsa yang memang terkenal dengan sikap talam dua mukanya, iaitu bersikap radikal serta militan dalam menjalankan kebanyakan aktiviti politik sulitnya serta berpandangan modernis ketika ingin mengambil hati pihak pemerintah negara-negara Islam yang hendak dipengaruhi.
                Badan yang diasaskan oleh tokoh-tokoh cendekiawan Islam Reformis dari Mesir, Syeikh Hassan Al-Banna ini dikatakan banyak memainkan peranan mencampuri urusan serta memporak-perandakan politik dalam di beberapa buah negara Islam.
                DIRESAPI PENGARUH ZIONIS DAN FREEMASON?-Secara rasminya, IIIT dikenali sebagai “Yayasan Kebudayaan dan Intelek Islam” yang diasaskan oleh Allahyarham Dr. Ismail Faruqi serta beberapa orang tokoh cendekiawan bangsa Arab yang mendapat taraf kerakyatan tetap di Malaysia. Bagaimanapun pihak-pihak tertentu di kalangan masyarakat Islam di AS difahamkan mempunyai sebab-sebab yang kukuh untuk untuk mempercayai bahawa badan ini pada hakikatnya di dalangi oleh CIA dan Mosad.
                Mereka percaya bahawa kedudukan Herndon, berhampiran Ibu Pejabat CIA di Langley, juga terletak di Virginia-bukan merupakan satu kebetulan. Begitu juga dari segi keudukannya yang terletak berhampiran dengan Washington DC yang menjadi pusat pemerintahan AS.
                Bagi mereka yang mengikuti perkembangan kebangkitan Islam mutakhir ini, sudah tentu sedia maklum tentang kejadian pembunuhan penuh misteri Dr. Faruqi dan isterinya Lois Faruqi di kediaman mereka di  Cheltenham, Philadelphia, pada 27 Mei 1986.
                Walaupun dari proses perundangan, kes ini boleh dianggap sudah selesai, tapi sebenarnya kes ini masih menimbulkan tanda tanya. Lagipun, ekoran pembunuhan yang kejam itu, terdapat dari kalangan masyarakat Islam di AS, terutamanya mereka yang rapat dan mengenali Dr. Faruqi, mendakwa pembunuhan kedua-dua pasangan itu bermotif balas dendam oleh pergerakan kongsi gelap zionis antarabangsa, Freemason yang mana simangsa pernah didakwa menganggotainya. Menurut amalan pertubuhan sulit ini, mana-mana anggota logde atau “rumah hantu” yang didapati belot, perlu dihapuskan dengan apa cara sekalipun supaya tidak meninggalkan sebarang saksi atau bukti.
                Kemungkinan pembabitan cendekiawan Islam reformis yang menjadi sahabat akrab Anwar di dalam pergerakan Freemason, bukanlah merupakan sesuatu yang mustahil berdasarkan latarbelakang kehidupannya yang dipenuhi kontroversi serta tanda tanya. Dakwaan ini, misalnya diperkuatkan berdasarkan kedudukan beliau sebagai tenaga akademi kanan di Temple University, Philadelphia. Pusat pengajian tinggi berperstij ini memang telah lama dikenalpasti oleh kalangan masyarakat Islam di AS sebagai pusat kegiatan logde akademik pergerakan Freemason AS dan antarabangsa.
                Pergerakan Freemason telah dikenalpasti oleh para pengkaji sebagai sebuah organisasi gelap berbahaya di bawah pergerakan Zionis Yahudi sedunia. Pertubuhan sulit ini diwujudkan dengan tujuan utama mempengaruhi minda individu tertentu dari pelbagai bangsa dan agama, seterusnya memupuk mereka kepada  kedudukan yang penting dalam masyarakat supaya boleh dimanfaatkan dalam gerakan konspirasi halus Yahudi itu untuk menguasai dunia.
                Perkataan Freemason itu sendiri adalah dua gabungan perkataan bahasa Inggeris iaitu Free, bererti bebas, tidak terikat oleh apa-apapun, manakala mason, bererti pekerjaan membangun.
                Sebab itu, kesimpulan bagi keseluruhan makna perkataan Freemason adalah perkumpulan para pembangun yang bebas, dengan pengertian mereka tidak terikat oleh apa-apa ikatan. Organisasi yang pada asalnya bergelar “ Kekuatan Tersembunyi”  ini diasaskan oleh pembangun Baitul Maqdis (Jerusalem) dari Empayar Romawi, Harlod II yang dibantu oleh dua orang bangsa Yahudi, Shiram Abiyud dan Moar Levi.
                Tujuan utama disebalik penubuhan pergerakan kongsi gelap ini adalah bagi menentang Nabi Isa Al-Masih dan menindas sesiapa sahaja yang percaya kepada Nabi itu. Seperti di Malaysia sekitar 1980-an dulu,  pihak media tempatan pernah mendedahkan tentang terdapatnya Lodge pergerakan Freemason yang bergerak aktif di negara ini. Dakwaan ini dikaitkan pula dengan kewujudan sebuah “rumah hantu”  yang didakwa menjadi markas pergerakan sulit itu di Malaysia sehinggalah kepada dakwaan tentang terdapatnya beberapa orang tokoh pemimpin UMNO turut terlibat dengan aktiviti Freemason.

No comments:

Post a Comment