Sunday, January 13, 2013

CASHIER MAMAK PUN TAU KIRA LAH...!!!


MAMAK DENGAN JAWATAN KUASA ECE DAP...MANA SATU LEBIH PANDAI MATEMATIK...???

Anwar Ibrahim akan mengunakan kepakaran matematik Jawatan kuasa ECE DAP bagi mengira jumlah beruk2 yang hadir dalam Himpunan Sejuta Beruk...!!!
Jadi tuan2 sedia maklumlah , bahawa jumlah ini akan meningkat dari semasa ke semasa.

Sebenarnya Jawatan kuasa ECE DAP dengan CASHIER KEDAI MAMAK tak de bezanya,10 kali kira pun akan dapat jumlah yang berbeza.
 


Sebuah akhbar berbahasa Inggeris baru-baru ini melaporkan DAP mengakui berlaku kesilapan dalam pengiraan undi semasa pemilihan jawatan CEC yang diumum 15 Disember tahun lalu dan menerusi keputusan yang dipinda itu, Zairil Khir Johari yang pada mulanya berada pada kedudukan 39, kini berada pada kedudukan 20.

Vincent Wu, yang pada mulanya mendapat tempat keenam dengan 1,202 undi, jatuh ke tempat ke-26 kerana parti itu mendakwa beliau sebenarnya hanya meraih 669 undi.

Alasan DAP kononnya berlaku kesilapan dalam pengiraan undi itu adalah bagi membolehkan mereka meletakkan Zairil sebagai wakil Melayu dalam CEC.

Pakar perisian komputer berpendapat, apa yang berlaku dalam kontroversi pemilihan pucuk pimpinan DAP baru-baru ini bukanlah satu kesilapan teknikal tetapi lebih kepada kesilapan manusia.

Beliau melabelkan alasan yang diberikan oleh DAP bahawa kesilapan dalam pengiraan undi itu sebagai kesilapan teknikal adalah sebagai 'fiksyen'.
"Jika benarlah ia adalah kesilapan teknikal kenapakah pengarah pemilihan parti itu, Pooi Weng Keong terpaksa meletakkan jawatan.
Perubahan itu menyaksikan Zairil yang menduduki tempat ke-39 dengan 305 undi telah melonjak ke tangga yang ke-20 (803 undi) iaitu tangga terakhir untuk layak menduduki 20 kerusi ahli jawatankuasa eksekutif pusat.
Sebaliknya calon yang diisytiharkan menang tempat keenam iaitu Vincent Wu (1,202 undi) diumumkan kemudian hanya memperolehi 669 undi (tempat ke-26) dan sekaligus tersingkir dari jawatankuasa eksekutif pusat.
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memberi alasan, perubahan pada keputusan pemilihan itu mengambil masa untuk diumumkan semula kerana ramai pemimpin utama parti sedang bercuti.

No comments:

Post a Comment