Wednesday, January 27, 2016

PEMBANGKANG TIADA RUANG MENCARI KELEMAHAN TPPA



Jelas sekali segelintir ahli perlimen pembangkang tidak bersedia untuk membahaskan isu TPPA secara professional didalam dewan. Sekurangnya "study" lah seba sedikit berkenaan TPPA sebelum hendak menentang perlaksanaannya di Malaysia.

Ucapan Ahli Parlimen Marang dalam sidang khas Dewan Rakyat dengan tajuk "Kenapa TPPA wajar ditolak" jelas menunjukan lebih bersifat retorik mengunakan alasan agama untuk mendapat sokongan rakyat menolak perlaksanaan TPPA.

Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid berkata,  pembangkang seperti biasa cuba mengunakan kaedah menakut-nakutkan rakyat agar menolak perlaksanaan TPPA sedangkan jika dikaji secara fakta TPPA akan memberi lebih banyak kebaikan dari keburukan kepada rakyat dan negara secara keseluruhan nya.

Rakyat tidak perlu risau dengan TPPA, ini kerana pasaran negara akan menjadi lebih besar dan kuasa beli akan meningkat kerana penduduk di negara TPPA lebih besar dan ini akan memberi peluang kepada syarikat kecil untuk mendapat manfaat dari pasaran yang besar ini.

Dalam beberapa diri rundingan TPPA, kerajaan dengan tegasnya mempertahankan hak-hak kedaulatan negara terutama yang bersangkut paut dengan bumiputera. Oleh itu syarikat-syarikat kecil bumiputera tidak perlu khuwatir mereka akan ditelan oleh syarikat gergasi Antarabangsa. Sudah tentulah kerajaan akan memastikan berlaku pesaingan yang sihat yang akan menguntungkan kedua-dua belah pihak.


Menurut Datuk Ehsan lagi, rakyat jangan hanya melihat apa yang akan berlaku hari ini kerana TPPA akan mengambil masa yang panjang untuk kita melihat dan merasai hasilnya. Apa yang kita buat hari ini adalah untuk generasi kita akan datang.

Janganlah kita hanya beretorik sahaja, apa yang kerajaan buat bukannya hanya kerana kepentingan politik, tetapi demi masa depan negara dan generasi kita.

Jika hendak diikutkan pembangkang, semuanya mereka akan bangkang tanpa mengkaji kebaikan dan keburukan sesuatu pekara. Tidak susah untuk jadi pembangkang di Malaysia, kerana kerjanya hanya bangkang walaupun ada kebaikan untuk rakyat.

No comments:

Post a Comment