Thursday, May 17, 2018

JANJI NAK MAKAN CAPATI, KEDAI CAPATI TUTUP -



Bukan nak tambah peluang pekerjaan, apa yang terjadi sebaliknya 500 pekerja kontrak kerajaan diberhentikan ! aduhhh...kesian sungguh. 

Janji tidak ditunaikan

SETELAH dapat membentuk kerajaan di peringkat Pusat, Pakatan Harapan nampaknya telah memungkiri banyak janji yang telah dibuat.

Mereka berjanji untuk menyediakan sejuta peluang pekerjaan baharu tetapi apa yang berlaku sekarang adalah sebaliknya apabila 500 pekerja kontrak kerajaan diberhentikan kerja, tidak sampai seminggu Pakatan Harapan mengambil alih Putrajaya.

Pakatan itu berjanji untuk menghapuskan cukai barang dan perkhidmatan (GST) serta menurunkan harga barangan dengan mendakwa RM50 boleh membeli satu troli barang. Sekarang mereka memberi pelbagai alasan untuk tidak berbuat demikian termasuk menyebut “baru kahwin takkan terus dapat anak”.

Janji lain adalah untuk menurunkan harga minyak ke paras RM1.50 seliter tetapi sekarang menyatakan sistem apungan harga mingguan yang diperkenalkan kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum ini akan berjalan seperti biasa.

COPY PASTE UTUSAN 16 MAY 2018

No comments:

Post a Comment