Friday, November 10, 2017

SEMUA MIMPI NGERI GUAN ENG JADI KENYATAAN



Terbayang kata-kata mutiara anak lelaki Lim Kit Siang ketika banjir lumpur melanda Kelantan satu ketika dulu. Pengurusan tak cekap, tak efisyen, ada unsur-unsur rasuah dan sebagainya. 

Bukan main berlagak dan sombong Lim Guan Eng ketika itu. Bawa bantuan untuk mangsa banjir pun tak melalui Menteri Besar Kelantan. Terus bagi kepada mangsa-mangsa banjir yang terpilih. 

Hari ini kata-kata itu telah menjadi senjata yang menikam tuannya. Mimpi ngeri Guan Eng pun bermula. Episod pertama Kejadian Tanah runtuh mengorbankan 11 nyawa. Kerjaan negeri dan Jabatan Alam Sekitar saling salah menyalah. JAS berkata mereka tidak pernah benarkan projek ini dilaksanakan, manakala pula di pihak kerajaan negeri berkata sebaliknya. Pi pi mai ....tang tu. Tak guna bertekak lebih. 

Semua falsampah indah Guan Eng hancur berkecai seperti mana runtuhnya tanah di Tanjung Bungah. 4 November 2017 membawa pesanan kepada Lim Guan Eng agar beringat, kuasa kau tu sudah tidak lama. 

Lumpur yang di lemparkan kepada Kelantan 3 tahun lepas hari ini dia terpaksa terima bahawa semua yang berlaku adalah hasil kerakusan dirinya. 

Lebih 80 peratus kawasan Pulau Pinang di tenggelami air. Apa tidaknya tengok sajalah tanah dekat tanjung bungah, siapa yang merosakkannya ? 



1. Berasa lega kerana tiada sebarang kematian akibat daripada banjir, kini terdapat kematian disebabkan oleh banjir yg melibatkan seorang penunggang motosikal yg dihanyutkan

2.  Kalau banjir di kawasan tersebut tak melibatkan keseluruhan taman, itu “bukan banjir”namanya, pd 5/11/17, 80% kawasan Penang ditenggelami air

3.  Tiada Bukit yang “DIBOTAKKAN” di Penang, lihat gambar yg ditunjukkan “ Betulkah??”

4. Tanah Runtuh di tapak pembinaan yang rata bukan slop, dari gambar tsb jelas menunjukkan kawasan tanah tinggi

Kesimpulannya, apa yg LGE nafikan sebelum ini, kini semua menjadi kenyataan

No comments:

Post a Comment