Monday, October 16, 2017

PLASTIK PUN MEREKA CAJ, ADA HATI NAK HAPUS GST ???



Satu perkara yang rakyat kena tahu tentang pembangkang "Mereka Penipu". Kalau ada yang masih ingat lagi kenyataan mereka selepas menang di Selangor, "MANIFESTO BUKAN JANJI".  Selepas menang mereka buat-buat lupa yang mereka sudah berjanji dan mempersoalkan pula janji-janji Barisan Nasional. Hakkikatnya 80 peratus janji-janji BN telah ditunaikan.

Kali ini mereka nak hapukan GST pula, boleh percaya ke ? Kata Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai, kenyataan pembangkang ini tidak masuk dek akal langsung, jangan ambil serius kata-kata mereka ini. Pendek kata, cakap orang tak ada akal lah. 

Di Pulau Pinang sendiri cukai katil diperkenalkan, jadi tak payahlah nak sembang cukai nak hapuskan cukai GST. Pembangkang ni bab duit tak payah nak kelentonglah. Selagi mereka boleh kikis duit rakyat, selama itulah mereka akan berusaha kikis.

Di perhimpunan kleptocracy yang dibuat baru-baru ini, pakatan punya sembang mahu menghapuskan GST. Yang mereka nak hapuskan sangat GST tu kenapa ? Iyerlah sekarang ini mereka belum jadi kerajaan, dan tidak mendapat untung apa-apa kepada mereka, sudah tentulah mereka tidak akan menyokong sesuatu yang baik untuk rakyat dan negara, kerana sesuatu yang baik untuk rakyat dan negara adalah tidak baik kepada mereka. 

Tak payah pergi jauh-jauh, di Selangor beg plastik pun mereka nak caj kepada rakyat. Jadi rakyat tak payah la nak percaya dengan janji-janji kosong pembangkang. 

Kenapa pembangkang tak suka GST ?

Mereka sebenarnya bukan tak suka GST, mereka tak suka GST kerana ia memberi kelebihan kepada kerajaan membantu rakyat. Dengan GST kerajaan dapat kutip cukai yang selama ini ditipu oleh peniaga-peniaga yang tidak jujur. Mereka mengambil cukai dari jualan tetapi tidak memulangkan nya kepada rakyat melalui kerajaan. Dengan hasil cukai ini kerajaan dapat kembalikan kepada rakyat dalam bentuk BR1M, KR1M, kos rawatan hospital kerajaan, biasiswa, gaji kakitangan awam dan lain-lain lagi. Pernahkah gaji kakitangan awam lewat sehari ? Tak pernah ! 

Sebab itulah DAP antara yang paling lantang menentang GST, kerana ada peniaga-peniaga yang suka menipu cukai ini meminta bantuan daripada mereka. Pernah dulu ada sekumpulan peniaga datang berjumpa Ketua Menteri Pulau Pinang untuk menyatakan bahawa mereak ingin menutup syarikat mereka kerana tidak berpuas hati dengan GST. Tapi semua tu acah-acah saja, tak ada yang tutup pun. GST langsung tak meregut keuntungan mereka, GST hanya mengambil semula hak rakyat yang mereka curi.

Sebab itulah kerajaan mengistiharkan mereka yang tidak membayar cukai sebagai pengkhianat kepada negara kerana mereka mengambil hak rakyat dan hak negara. Percayalah selagi kerajaan yang sedia ada ini membantu rakyat, selagi itulah pembangkang tidak akan pernah berhenti menfitnah dan menyusahkan kerajaan. Menyusahkan kerajaan bermakna menyusahkan rakyat, kerana BN adalah pilihan rakyat Malaysia. 



No comments:

Post a Comment