Sunday, August 20, 2017

SUKAN SEA 29: LEBIH MUDAH GUNA PENGANGKUTAN AWAM



Temasya sukan SEA ke 29 ini nampak cukup meriah. Bukan sahaja para atlet yang bersemangat tapi para  penyokong Malaysia pun cukup positif memberi semangat kepada pasukan negara. Ini dapat penulis lihat setiap  acara yang pasukan Malaysia sertai, penyokongnya seperti sepakat dan bersatu hati. Memang cukup membanggakan. 
Inilah yang kita cari selama ini penyokong yang teguh bersama pasukan negara.

Syukurlah walaupun keadaan lalu lintas trafik di negara kita agak sesak, kerajaan awal-awallagi sudah buat persedian awal bagi mengatasi masalah ini. Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) terutamanya telah berkerja bertungkus-lumus bagi memastikan sistem perjalanan perkhidmatan awam berjalan dengan lancar.  

Sebelum itu pun kerajaan sentiasa mewar-warkan di media massa dan media sosial agar rakyat menggunakan pengangkutan awam bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas ketika temsya ini berlangsung.  

Untuk acara pembukaan, LRT laluan Sri Petaling ke stesen Bukit Jalil dilanjutkan sehingga jam 1 pagi. Bagitu juga upacara penutup pada 30 Ogos ini waktu operasinya juga dilanjutkan sehingga jam 2 pagi. Untuk kemudahan orang ramai ke setiap avenue sukan SEA , Rapid KL menyediakan bas khas untuk peminat  dan penyokong-penyokong negara di sukan SEA.

Di bawah disediakan jadual-jadual kepada pengguna yang ingin menggunakan pengangkutan awam untuk ke lokasi seperti berikut :

KE KUALA LUMPUR CONVENTION CENTRE (KLCC)




UNTUK KE MALAYSIA INTERNATIONAL TRADE & EXIBITION CENTER MITEC

UNTUK KE STADIUM BUKIT JALIL

Semoga perjalanan anda menjadi lebih mudah dan selamat. Teruskan memberi sokongan kepada pasukan negara. BANGKIT BERSAMA. 




No comments:

Post a Comment