Sunday, May 28, 2017

MCA JOHOR SIAP SEDIA GEMPUR PEMBANGKANG



MCA Johor nampaknya sudah bersedia untuk menggerakan semua bilik gerakannya dalam mempersiap siaga menghadapi Pilihan Raya Umum ke 14 akan datang. Semua langkah itu sebenarnya adalah persediaan MCA Johor bagi mengatur strategi yang mampan dan berkesan bagi menghadapi pembangkang. Semua jentera pilihanraya di setiap peringkat dilibatkan. 

Datuk Seri Ir. Wee Ka Siong menjelaskan bahawa MCA Johor merupakan negeri yang cukup aktif menjalankan pelbagai perancangan dan persiapan menghadapi PRU 14. Mesyuarat semalam yang diadakan adalah khas untuk berbincang segala hal bagi berhadapan pembangkang pada PRU 14 ini. 

Antara pokok utama yang menjadi keutamaan MCA Johor ialah untuk mengembalikan kerusi Parlien Gelang Patah kepada BN. Barisan Nasional Johor telah menetapkan bahawa calon dari MCA yang akan menentang DAP di Parlimen Gelang Patah. 


Perkara ini telah disahkan oleh Pengerusi Badan Perhubungan BN Negeri, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Oleh itu MCA telah memulakan gerak kerja bagi membebaskan kembali Gelang Patah daripada penguasaan pembangkang. Parlimen ini merupakan antara 10 parlimen yang menjadi keutamaan MCA sebelum pru 14.


"Ahli-ahli MCA perlu menunjukkan kesungguhan masing-masing bagi memastikan kemenangan kembali berpihak kepada kita. Keyakinan sahaja tidak cukup untuk mengembalikan kerusi itu.

Ahli MCA perlu berusaha menyedarkan rakyat terutamanya masyarakat Cina bahawa Barisan Nasional lah yang banyak membantu mereka. Jangan mereka tertipu lagi dengan parti DAP yang dimiliki oleh Lim and Family Sendirian Berhad. 

Ka Siong mahu rakyat menilai sendiri sejauh mana pencapaian DAP dari aspek pembangunan dan pembelaan nasib rakyat terutama di kawasan Parlimen Gelang Patah. 

Merujuk kepada sikap ahli parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang yang sering hilang dalam kawasan, Liow menjelaskan inilah cara Lim yang tidak bertanggungjawab. Dahulu dia di Melaka, kemudian ke Ipoh dan seterusnya di Gelang Patah, Johor. Dimana pun dia berada, dia tidak permah menjalankan tanggungjawabnya sebagai ahli parlimen melainkan menghasut rakyat membenci kerajaan.



















No comments:

Post a Comment