Thursday, April 20, 2017

DAP WAKIL KEPADA KERAKUSAN KUASA BUKAN WAKIL MASYARAKAT CINA




Masyarakat Cina perlu sedar kepentinga mereka bakal terjejas dan ditidak diperdulikan selagi mereka terus memberi undi kepada DAP. Ini kerana mereka tidak boleh mewakili suara orang Cina dalam kerajaan seperti MCA. 

Oleh itu masyarakat Cina perlu sedar dan jangan terus terpedaya dengan dakyah DAP yang hanya memecahbelahkan masyarakat Malaysia yang terdiri dari pelbagai kaum. 

DAP tidak pernah habis dengan kontroversi. Tak habis dengan satu masalah mereka tambah lagi satu masalah. Mantan Setiausaha DAP Melaka, Liow Cheng Kwang, tanpa berselindung lagi menyatakan DAP telah hilang arah tuju yang jelas. 

Menurutnya pemimpin DAP hari sudah lupa pada perjuangan asal, mereka padanya telah membelakangkan asas tujuan DAP di tubuhkan iaitu memperjuangan semangat Malaysian Malaysia.

Padanya pemimpin DAP hari gila untuk berkuasa, sehinggakan sanggup bersekongkol dengan pemimpin PAS sehingga menimbulkan rasa kurang senang ahli DAP sendiri. DAP langsung tidak menjaga hati orang Cina, pemimpinnya memalukan terlibat dengan pelbagai kes yang memalukan termasuklah rasuah yang selama ini kononnya merekalah berjuang membasmikannya. 

Oleh itu masyarakat Cina perlu berhenti daripada mempercayai permainan retorik DAP dan kembali menyokong MCA yang selama ini telah berjasa membawa suara masyarakat Cina dalam kerajaan. 

MCA lah selama ini menjadi nadi suara masyarakat Cina dalam kerajaan bukan DAP. Apa sahaja keperluan orang Cina dibawa oleh MCA bukannya DAP. DAP lebih sibuk dengan bermusuhan dengan semua orang, terbaru ialah bekas rakan sepakatan mereka PAS. 

Bukankah mereka dahulu lah yang memuji dan memuja PAS. Hari ini mereka memaksa orang Cina menolak PAS. Bukankah ini jelas menunjukkan perbuatan mereka hanya untuk mendapat kuasa sahaja. 

Apakah DAP fikir orang Cina ini boleh diperkotak katikan lagi seperti PRU 13 yang lepas. Bila berkawan dgn PAS, kena sokong PAS. PAS baik dan macam-macam lagi. Bila bergaduh dengan PAS, PAS suda jadi jahat dan perlu ditentang ?

Tapi inilah DAP, menggunakan sentimen kaum untuk mendapatkan keuntungan kepada mereka sahaja. Selepas berjaya apa yang mereka usahakan, mereka melupakan janji-janji kepada rakyat. 

Tengoklah pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang, berapa kali dia berada di kawasan parlimennya untuk melihat dan membantu rakyat ? Hari ini penduduk di Gelang Patah sendiri tertanya-tanya dimana ahli parlimen mereka untuk diminta bantuan. 

Admin nasihatkan penduduk di Gelang Patah anggaplah pemimpin mereka sudah tidak ada. Ada pun macam tak ada, apa yang penting pada PRU ke 14 akan datang, carilah pemmpin yang boleh membantu rakyat bukannya membawa cerita-cerita kosong dan tidak bermanfaat. 

Masyarakat perlu sedar, banyak sekolah-sekolah jenis kebangsaan Cina yang mendapat bantuan kerajaan adalah hasil dari usaha kerja gigih yang dibuat oleh pemimpin MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, timbalannya Datuk Seri Wee Ka Siong dan pemimpin-pemimpin kanan MCA yang lain. Untuk rekod  sekolah vernakular Cina mendapat peruntukan RM100 juta setiap tahun sehingga tahun 2012, dan selepas itu pada tahun 2013 sebanyak RM50 juta telah di beri setiap tahun.

Pendek kata, perjuangan MCA untuk masyarakat Cina tidak pernah luntur. 

No comments:

Post a Comment