Sunday, March 5, 2017

SIASATAN DALAMAN PUNCA PENGARAH BESAR FELDA DAN RAKAN-RAKAN KANTOI



Manusia ni tak pernah puas, ada pangkat, ada duit, ada pengaruh....tapi tak pernah cukup. ada saja cara nak "merompak" harta rakyat. 

Ini kisah rasuah yang berlaku dalam Felda. 24 Januari yang lalu lima suspek di tahan SPRM termasuklah bekas Pengarah Besar  Felda. Sudah berusia 57 tahun dah pun. Haihh kesian...patut-patutnya main dengan anak cucu dah sekarang ni, bukannya tidur dalam lokap SPRM. 

Antara yang lain yang di tahan ialah bekas Timbalan Pengarah Besar (sumber Strategik) Felda, Ketua Hartanah di London Felda, Bekas pegawai Projek Sturgeon dan Pegawai Tadbir Felda. Kebanyakan semuanya sudah akil baligh ....cucu pun dah berderet. 

Menurut maklumat siasatan terhadap diorang ni adalah hasil siasatan dalaman yang di lakukan oleh pihak lembaga sebelum ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). 

Perkara ini dijelaiskan oleh Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir Abdul Samad yang mana telah dibentangkan kepada Ketua Audit Negara yang mana telah membuat laporan kepada SPRM. 


Kesemua suspek yang ber­usia antara 30 hingga 57 tahun itu disyaki terlibat dalam penyelewengan projek Pemindahan Teknologi Penternakan Ikan Sturgeon bernilai kira-kira AS$10 juta (RM47.6 juta) sejak tahun 2014.

Dalam pada itu, Shahrir berkata, siasatan kes rasuah berkaitan Felda atau penyelewengan hartanah di negeri ini sebenarnya satu mesej kerajaan supaya menjauhi amalan rasuah.

“Tangkapan-tangkapan ini bukan pembangkang buat aduan. Sebaliknya jentera kerajaan yang melaksanakan tanggungjawab dan mesejnya adalah mesej kerajaan BN,” katanya.

Semua ini menyusahkan UMNO dan BN. Pembangkang sudah tentulah akan menuding jari kepada kerajaan terhadap semua masalah yang dilakukan oleh semua malaun-malaun ini. 

Padahal entah mereka ni meyokong kerajaan atau tidak pun tak tahu lagi, apatah lagi menjadi ahli UMNO.

Ingatlah sama, Felda ini hasil usaha orang Melayu, jangan lah jadi pengkhianat kepada usaha orang Melayu. Nak kaya buat lah cara halal. 

Haiiihhh...tak faham dengan perangai manusia ni, semakin kaya semakin tamak haloba. Sekarang rasakan ...tidur la dalam lokap.  




No comments:

Post a Comment