Friday, October 7, 2016

SIMPOSIUM PENGANGKUTAN AWAM DARAT 2016 ANJURAN SPAD





Sekali lagi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) akan mengadakan Simposium Pengangkutan Awam Darat 2016yang bertemakan "Pengangkutan Awam: Mentransformasikan Negara" (Public Transport: Transforming the Nation). Siposium ini akan diadakan di Kuala Lumpur Convention Centre pada 17 Oktober 2016 (Isnin). 

YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib bin Tun Razak akan menyempurnakan perasmian Simposium tahunan ini. Beliau juga akan turut menyampaikan ucaptama mengenai Perjalanan 5-tahun Transformasi Pengangkutan Awam Darat – Impak dan Pencapaian’ dan dengan sekali gus melancarkan Buku Laporan Perjalanan 5-tahun Transformasi Pengangkutan Awam Darat.

Pelbagai pameran interaktif mengenai perkembangan industri pengangkutan awam akan dipamerkan kepada orang ramai. Mereka juga boleh melihat perancangan pengangkutan awam pada masa hadapan. 

Disamping itu Simposium ini juga menampilkan pelbagai peluang pekerjaan didalam industri pengangkutan awam darat, ianya terbuka kepada semua orang awam. 

Apa yang menarik, pelbagai hadiah-hadiah menarik untuk orang ramai antaranya seperti tiket bas dan tren, kad Touch n Go dan barangan elektronik yang bernilai sehingga RM100,000. Memang rugi siapa yang melepaskan peluang untuk datang ke Simposium Tahunan ini.

Ramai wakil-wakil daripada pihak berkuasa, pengubal dasar, peracang bandar, pengendali pengangkutan awam darat dari Malaysia dan dirantau asean ini akan menghadiri Simposium kali ini. 

Oleh itu bawalah keluarga dan rakan anda untuk datang ke Simposium SPAD kali ini. 

Program tentatif bagi 17 Oktober 2016 adalah seperti berikut:



No comments:

Post a Comment