Tuesday, May 24, 2016

DOKTOR DIUGUT DAN DICERCA !



Sudahlah kita kekurangan doktor wanita di bahagian sakit puan. Yang ada pun dimaki dan diugut bunuh. Siapa nak stay kat bidang O&G macam ni? Kalau aku doktor pompuan pun aku lari. Mana taknya, hidup stress, risiko litigasi dan medico legal tinggi dan kerja tak tentu masa. Ya lah...orang beranak bukan boleh tetapkan appointment bila anaknya nak keluar.
Jika ada aduan, gunakan saluran yang betul. Jangan beri alasan konon anda bukan siapa2/marhaen etc jadi aduan tidak akan dipandang. Jadi elok viralkan di media sosial konon impaknya lebih besar. Ini fitrah anjing sebenarnya. Semakin kerdil badan anjing itu, semakin kuat salakan anjing tersebut sekadar utk menarik perhatian seperti spesies chihuahua.
Bagi sesiapa yang tertinggal isu ini yg berlaku semalam boleh lah singgah dan baca di link ini: 
https://m.facebook.com/story.php…



Saya kecewa ada pula makhluk yang boleh sokong dan justifikasi komen2 biadap di sana. Kami suka apabila makhluk ini berkata dia tidak akan sesekali menggunakan khidmat kesihatan kerajaan. Dia ada insurans katanya. Thank you. Good riddance. Kalau accident kritikal dan koma mana2 hospital private takkan respond. Kat spital gomen gak ko tersadai. Pesan kat anak bini awal2 suruh sign borang ambil risiko mati dan bawak ke spital swasta. Tu pun kalu depa terima la. Kad insurans tak jamin depa terima. Depa terima kalau stable for transport saja. 😊
Saya tak peduli tuduhan2 bodoh individu ini yang mengatakan kakitangan hospital tak pernah kerja ikhlas, hanya mengejar gaji besar dan tunggu pencen. Ia adalah merupakan fitnah ke atas 268,712 penjawat awam KKM dan merangkaklah di akhirat nanti memohon ampun kepada mereka.
Cuma saya tertarik dengan komennya yang mengatakan servis kesihatan kita lebih teruk dari Romania dan Albania. Apalah dia merepek ni. 
Negara kita telah menduduki ranking perkhidmatan kesihatan no 3 terbaik di dunia mengikut ranking yang dibuat oleh sebuah majalah US. Rujuk link:
https://internationalliving.com/…/where-to-go-for-the-best…/

Apakah kamu tidak mahu bersyukur? Kita hanya dibelakang Perancis dan Uruguay. 
Dengan kos paling murah di dunia, kita berikan perkhidmatan bertaraf dunia. Mohon anda berpindah ke negara lain atau sila meninggal. 😊
Part dia menggelar doktor, jururawat Melayu sebijik macam babi tu saya malas nak komen. Kalau tgk gambar profile dia pun kita boleh tau siapa babi.
Note: saya tidak padam profile dan nama individu ini kerana dia meminta2 diviralkan. 
Your wish is granted.

Dr. Abdul Rahman Abdul Kadir



No comments:

Post a Comment