Wednesday, April 15, 2015

MUSTAFA ALI BAYAR RM100 RIBU KERANA MENFITNAH FELDA



Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa".


Keghairahan PAS yang kononnya ingin membela nasib peneroka akhirnya menjadi igauan buruk kepada parti yang berlebel Islam. Keebenaran akhirnya menjadi milik FELDA apabila Setiausaha PAS Pusat Datuk dan empat lagi lagi diperintah membayar ganti rugi RM100,000 kerana disabit kesalahan oleh mahkamah menfitnah FELDA. Pemimpin-pemimpin PAS ini bukan sahaja merosakkan imej PAS bahkan nama Islam yang mereka bawa melalui parti PAS. Sebaiknya kerajaan "cabut" sahaja perkataan Islam pada parti perosak umat itu.


Sebelum ini mereka begitu ghairah menuduh FELDA dan kerajaan Malaysia menjalankan urusan jualan minyak dengan Israel. Sedangkan Setiausaha Agong PKR,  Datuk Saifuddin Nasution sendiri terpaksa menarik "hand break" mengakui dan menerima hakikat bahawa FELDA tidak pernah berurusan dengan Regim Israel. FELDA hanya berurusan dengan negara Palestin, FELDA tidak pernah  menghantar minyak sawit atau menjalan urusan perniagaan dengan mana-mana syarikat di Israel. Lupa ke yang negara Palestin ini dijajah oleh Israel...???


Kejayaan FELDA membuktikan ia tidak menjual minyak sawit mentah kepada Israel selepas Hakim Mahkamah Tinggi, Lee Heng Cheong mendapati dua artikel dari akhbar rasmi PAS HARAKAH menfitnah FELDA dan kesemua defendan gagal membuktikan pembelaan keistimewaan bersyarat serta komen yang adil.


Bukan sahaja Mustafa yang dikenakan tindakan saman, turut "mengiringi" beliau adalah Ketua Pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman, pengarangnya, Taufik Yahya, penulis artikel Mohd Arif Atan dan pencetak, Angkatan Edaran Ent Sdn. Bhd. Kesemua mereka diperintah membayar kos RM30,000 kepada plaintif.

Saya yakin fitnah terhadap FELDA ini tidak akan berhenti walaupun segala tindakan mahkamah telah diambil. Pebangkang akan terus menerus menaburkan fitnah terhadap kejayaan kerajaan Barisan Nasional membangunkan tanah rancangan FELDA dan mengubah hidup peneroka.

Semoga kejayaan ini membuka mata rakyat terhadap usaha kerajaan Barisan Nasional membela nasib mereka dan jangan mudah terpedaya dengan segala fitnah yang dibuat oleh pembangkang.

sumber rujukan.
http://www.bnbbc.my/?p=12840








No comments:

Post a Comment