Thursday, April 23, 2015

AKU, KAMBING DAN KO MENG.

Aku nak bela kambing, tapi tak de duit jadi aku pun berhutang dengan Ahmad RM2.50 kupang. Ahmad luluskan pinjaman aku dan bagi aku pinjam RM2.50 kupang.
Buat permulaan aku beli dulu kambing 50 ekor = RM0.50 kupang, ada lebih kat aku RM2.00. Lepas tu aku dapat tahu Mat Sabu nak jual rumah flat dia dengan harga yang sangat murah RM0.70 kupang.
Aku bercadang nak beli rumah flat tu dengan harapan aku dapat jual pada harga yang tinggi pada masa akan datang, dapat la aku beli kambing lebih nanti. Jadi aku pun beli laa rumah flat tu kat Mat Sabu RM0.70 kupang dari wang pinjaman aku daripada Ahmad hari tu. Maka Wang pinjaman aku dari Ahmad tinggal lagi RM1.30 kupang untuk "backup" beli kambing di masa akan datang. Jadi Aku simpan duit tu dalam bank Rafizee Haprak Bank.
Tiba-tiba Ko Meng dapat tahu yang aku telah membeli rumah Flat tu lalu menyebarkan fitnah menyatakan aku telah menipu Ahmad dengan membeli rumah Flat itu dengan duit yang di pinjam daripadanya. Ko Meng juga menfitnah aku dengan menyatakan aku bela kambing dalam Flat itu.
Ehh...apakah salah aku membeli rumah flat itu dengan duit pinjaman aku sendiri. Aku yang bayar hutang ke Ko Meng ? Aku beli flat tu dengan harapan dapat menjualnya pada masa depan dengan harga yang berlipat kali ganda, dapat la aku beli kambing lebih.
Ehh ...Ko Meng tu dah lupa ke yang Ahmad juga luluskan pinjaman dia RM16 untuk beli tanah balak kat Kampung Pantai Timur. Sampai botak Hutan tu Ko Meng kerjakan. Ko Meng lupa ke yang Banjir kat Kampung Pantai Timur tu punca dari pembalakan haram yang syarikat dia lakukan ?
Apakah Ko Meng sengaja nak orang kampung lupa perbuatan dia dengan mencipta isu untuk menyalahkan orang lain?
Harap orang kampung dapat memahami tipu daya Ko Meng dan Rakan sekutunya.

No comments:

Post a Comment