Friday, May 17, 2013

KUASA TERSEMBUNYI EKONOMI ORANG ISLAM


Saya ingin mengajak semua saudara Islam seluruh negara , agar membeli di kedai orang Islam bagi membantu ekonomi mereka , tidak kiralah dia MELAYU , INDIA , CINA ATAU APA-APA PUN BANGSA. ASALKAN DIA ISLAM.... 
Tujuan saya adalah ingin membantu meningkatkan ekonomi umat Islam. 

RASISKAH SAYA ?


Menurut kajian yang dijalankan oleh SKMM pada tahun 2011 dan masih relevan sehingga kini ialah apakah pasaran yang anda perlu ketahui untuk tembusi pasaran.
Mengikut data analisa, pasaran Melayu adalah terbesar sekali dan diikuti oleh pasaran Cina.
Signifikan:
1) Produk dalam bahasa melayu, web jualan, dan email followup masih relevan besar terhadap pasaran.
Lelaki Dan Perempuan Penggunaan Internet

Melihat pada kadar penembusan mengikut jantina adalah sama padan, dimana produk yang disasarkan sesuai untuk lelaki dan perempuan. Antara produk yang amat menggalakan dijual melalui Internet ialah Tudung, barangan kosmetik, produk berkaitan dengan penjagaan kesihatan. *Sumber PUIM Research Deparment.
Umur

Umur pengguna paling tinggi ialah pada umur 20-34 tahun, jadi bagaimana anda boleh gunakan ini untuk pasaran produk atau servis anda ialah pada golongan ini.
Penjelasan Info.
Dalam membuat produk informasi atau web jualan adalah amat relevan menggunakan bahasa melayu untuk pemasaran. Jadi pilihan dwi bahasa adalah turut relevan cuma tidak perlu difokuskan pada bahasa Inggeris.
Produk-produk fizikal yang berkait dengan pasaran orang melayu seperti pakaian baju kebaya, kurung, kuih muih, barangan penjagaan kesihatan yang halal adalah amat relevan.
Produk dan servis pula harus ditumpukan pada pengguna yang berumur antara 20-34 tahun, dan mereka ini dalam golongan generasi x dan y. Penggunaan bahasa yang sesuai dengan tajuk pemasaran yang catchy boleh membantu jualan.

No comments:

Post a Comment