Monday, September 18, 2017

PECAT LA ANAK HANG DULU !



Sikap buruk pembangkang yang langsung tidak ada sensitiviti terhadap sesuatu musibah cukup mendukacitakan. Dalam kita bersedih diatas kematian 23 orang termasuk 21 pelajar Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, Lim kit Siang pula sibuk bermain politik kotornya apabila mangaitkan kejadian ini  dengan Menteri Kesejahte­raan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Tan Sri Noh Omar.

Kit Siang dalam blognya mahukan Noh meletakkan jawatan Menteri Kesejahte­raan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan kononnya tidak memahami fungsi, tidak serius dan tidak sesuai dengan portfolionya.

Nampaknya Kit Siang sudah lupa yang anaknya tu lebih layak untuk meletakkan jawatan sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang kerana telah didakwa  di mahkamah. Cepat sangat dia melupakan segala salah laku anaknya yang kini masih lagi tak malu mahu memegang jawatan Ketua Menteri. Sebelum nak cabar orang lain, Kit Siang perlu menasihati anaknya dulu letak jawatan. Nampak sangat cetek betul pemikiran Penasihat DAP ini. 

Sikap mengambil kesempatan diatas sesuatu peristiwa ini memang sudah menjadi kelaziman pembangkang. Mereka tidak pernah berhenti dari mencari kesalahan orang lain. Kuman di seberang laut nampak sangat, padahal  anak sendiri buat hal depan mata boleh buat tak nampak. Itu belum lagi menguasai kerajaan persekutuan, sikap buruk double standard pembangkang sudah jelas. Mereka langsung tiada integriti. 

Apa masalah di pulau Pinang yang tidak berkaitan dengan anaknya ?  RM305 juta yang ‘dibuang’ begitu sahaja hanya semata-mata untuk menyediakan kertas kebolehlaksanaan Projek Terowong Dasar Laut yang dilakukan tanpa mengambil kira pandangan dan kajian yang mendalam.

Salah laku gunakuasa dalam pembelian banglo mewah di bawah harga pasaran malah turut dikaitkan dalam salah guna kuasa penjualan tanah Taman Manggis.Pemilihan CEC yang penuh dengan unsur penipuan, kes Kilang haram yang dibenarkan beroperasi dan macam-macam hal lagi. 

Jadi Kit Siang sepatutnya minta anaknya letak jawatan dahulu sebelum nak sibuk perihal kerja orang lain yang tidak ada kena mengena dengannya. Pendek kata "Pecat la anak hang dulu !





No comments:

Post a Comment