Friday, July 28, 2017

TAMAT SUDAH DRAMA PENIPUAN DAP





Kecelaruan dalam Pakatan semakin hari semakin melebar. Apa tidaknya selepas pengumuman pakatan harapan menggunakan satu lambang iaitu HARAPAN sebagai lambang parti pakatan dalam menentang Barisan Nasional, penykong tiap-tiap parti berbalah siapa bakal PM pakatan HARAPAN.

Di tambah lagi dengan gelagat Pengerusi HARAPAN Tun Mahathir yang selalu buat pusingan u-turn. Pening juga pemimpin Pakatan seperti  Mat Sabu, Hisyamuddin Rais, Azmin Ali cuba menyucikan kembali Tun Mahathir di mata penykong pakatan.

Setiap kali mereka cuba menyerang Barisan Nasional dengan isu lapuk terutama 1MDB dan GST mereka pula dilanda krisis dalam yang semakin meruncing. Penyokong dan ahli mereka sendiri bergasak mahukan namakan seorang sebagai Perdana Menteri bagi Pakatan Harapan (jika menang pilihanraya).

Macammanalah nak menyelamat Malaysia jika parti sendiri penuh dengan segala masalah yang tak selesai sampai hari ini. Contohnya DAP dengan masalah pemilihan CEC mereka yang tidak pernah sudah.

 Apa lagi yang DAP nak menipu pengundi cina? Apakah dengan menyalahkan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) DAP boleh terus membohongi rakyat bahawa tiada penipuan dalam pemilihan CEC. Orang macam ni kah nak diletakkan sebagai penyelamat Malaysia. Lawak apakah ini ?

Oleh itu tidak hairan jika DAP memindahkan semua kelemahan mereka kepada MCA, jika ianya melibatkan kaum Cina. Segala kekurangan dan masalah kaum Cina DAP akan cari MCA untuk disalahkan. Padahal apa yang sudah DAP bantu kaum Cina di Malaysia ? Tidak ada satu pun melainkan ianya memberi manfaat kepada mereka.

Apa yang dibuat MCA  jauh lebih besar mafaatnya kepada masyarakat terutama kaum Cina jika nak dibandingkan dengan DAP.

No comments:

Post a Comment