Sunday, July 23, 2017

CUKUP-CUKUPLAH MAIN WAYANG TU KIT SIANG




Adakah DAP ini sudah dipimpin oleh orang sewel dan hilang akal ? Bukankah segala masalah yang hadir dalam parti mereka berpunca dari kedegilan pemimpin-pemimpin mereka ?

Adakah salah ROS jika pemilihan yang dibuat oleh DAP dibantah oleh ahli sendiri? Salah ROS kah ? Yang mahukan pemilihan diadakan semula adalah ahli DAP, bukannya ROS.

Ketua Pemuda MCA pusat, Datuk Chong Sin Woon membidas sikap DAP yang hanya tahu menuding jari kepada ROS seolah-olah masalah mereka berpunca dari ROS sedangkan seluruh rakyat Malaysia mengetahui bahawa puncanya adalah dari pemimpin DAP sendiri. Itu pun pemimpin mereka tak rasa malu langsung kononnya nak selamatkan Malaysia dari penipuan dan salah guna kuasa.

Sedangkan pemimpin merekalah paling kuat menipu dan mempergunakan ahli sendir.  Seua drama DAP ni orang sudah masak. Sendiri cari penyakit tuduh orang lain bawa penyakit.

Hendak tak hendak DAP kena akur, ahli mereka sendiri yang tolak keputusan itu. Sedar akan kelemahan ini Taresa Kok tidak lagi boleh meyembunyikan pekong  didalam, dan mengumumkan akan menngadakan semula pemilihan parti DAP.  Akhirnya telinga DAP kena tarik juga.