Wednesday, May 17, 2017

BARU PADAN MUKA KAU !




Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR Penanti, Dr. Norlela Ariffin kecewa selepas mendakwa peruntukan untuk beliau disekat oleh Kerajaan DAP P. Pinang.


Menurut beliau, perkara itu dimaklumkan kepadanya ketika mesyuarat pimpinan PKR negeri pada 12 Mei lalu.

Katanya, keputusan berkenaan dilakukan Kerajaan DAP Pulau Pinang selepas beliau tidak menghadiri istiadat mengangkat sum­pah pelantikan Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Rahman Abbas baru-baru ini.


“Saya tidak dapat hadir kerana menurut arahan parti yang mahu saya terus berada pada Majlis Konven­syen PKR negeri yang berlangsung pada waktu sama.

“Ini kali kedua saya ‘dihukum’ kerana mengikut arahan parti,” tulisnya di laman Facebooknya semalam.

Norlela bimbang keputusan berkenaan mengganggu perancangan yang diatur beliau termasuk untuk program Ramadan dan Aidilfitri di kawasannya.

Katanya, beliau difahamkan peruntukan tidak akan diberikan sehingga September ini.

“Saya tiada peruntukan bantuan kecemasan untuk penduduk Penanti selain tidak dapat menghulurkan sumbangan majlis berbuka puasa,” kata beliau.

Norlela mendedahkan belum mendapat peruntukan Bri­ged Wanita yang diasaskan kerajaan negeri.

“Peruntukan itu digunakan se­bagai elaun dan duit minyak untuk anggota Briged Wanita,” katanya.

Norlela sebelum ini pernah menjadi perhatian kerana menangis ketika sesi perbahasan sidang DUN selepas mendakwa Kerajaan DAP Pulau Pinang mengabaikan kawasannya yang majoriti penduduk adalah orang kampung terpinggir.

Sementara itu, Timbalan Ke­tua Menteri 1, Datuk Mohd. Ra­shid Hasnon dalam sidang akhbar hari ini menafikan kerajaan negeri menarik peruntukan wa­jib itu dan menggesa Norlela merujuk kepada Pejabat Ketua Menteri berhubung status peruntukannya tersebut.

No comments:

Post a Comment