Wednesday, March 15, 2017

DAP PENING SERANGAN BERTALU ARUS UMNO/ MCA




Kit Siang telah mula mengeluh dalam beberapa posting terakhir di blognya. Beliau juga cuba untuk meyakinkan orang Melayu bahawa masa depan mereka akan menjadi lebih baik di bawah kerajaan DAP daripada di bawah kerajaan UMNO. Kit Siang juga kecewa dia telah dilabel sebagai diktator dan pertikaian bahawa beliau adalah boneka Mahathir atau bahawa Mahathir adalah sebagai macai beliau. Dalam tempoh 51 tahun pemerintahan diktator beliau dalam DAP Kit Siang tidak pernah mengalami karma seburuk seperti dia sedang alaminya sekarang. Ya, sebagaimana yang mereka katakan, 'karma is a bitch'.

DAP: KISAH DISEBALIK TABIR

“Umno mendakwa Mahathir sebagai macai saya manakala MCA / Gerakan menuduh saya menjadi boneka Mahathir – bolehkah mereka membuat penjelasan mengenai siapa macai dan siapa boneka” kata Lim Kit Siang dalam blognya hari ini.


Ini kebiasaan politik lidah bercabang Kit Siang. Modus operandi Kit Siang adalah untuk menuduh orang lain berbohong, memutarbelitkan fakta, membuat kenyataan mengelirukan, yang tidak logik, bercakap menghina kaum, dan sebagainya. Pendek kata, Kit Siang sedang lakukan pertahanan dengan menyerang iaitu berpandukan langkah terbaik pertahanan adalah menyerang.

Kit Siang telah mempermudahkan hujah ini dengan hanya satu sahaja boleh menjadi pelacur tersebut. Sama ada dia adalah pelacur atau Mahathir. Dia dan Mahathir tidak boleh kedua-duanya menjadi pelacur pada masa yang sama.

Hujah atau bentuk pertahanan ini boleh berkesan kepada orang tolol seperti Pakatuns atau Dapsters. Sebagai contoh, pasukan siber Red Bean Army DAP(RBA) yang mempunyai IQ yang rendah mereka akan ‘membeli’ hujah-hujah tersebut. Mereka yang lebih cerdik, bagaimanapun, akan tahu bahawa ‘ia mestilah sama ada hitam atau putih dan tidak boleh menjadi kedua-dua’ hujah adalah anggapan yang salah kerana kita mempunyai perkara yang dipanggil kelabu, yang merupakan campuran kedua-dua hitam dan putih.

Kit Siang dan DAP Tunjukan Tanda-tanda Panik

Politik bukan hanya hitam dan putih. Politik adalah 50 warna kelabu. Jadi Kit Siang tidak boleh mengatakan ia perlu sama ada ini atau itu dan tidak boleh kedua-duanya pada masa yang sama. Ia boleh kedua-duanya pada masa yang sama apabila ianya adalah politik dan 50 bayangan warna kelabu. Pendek kata, anda boleh rangkumkan semua ini ke dalam dua perkataan: Politik Machiavelli. Dan kedua-dua Kit Siang dan Mahathir adalah ‘grandmasters’ daripada Politik Machiavelli.

Niccolo Machiavelli, dalam karyanya yang paling terkenal, The Prince, menolak bentuk yang ideal dan politik bermoral dan memilih bentuk nyata dan praktikal. Beliau berpegang kepada doktrin bahawa politik tidak ada kena mengena dengan moral, etika, dan nilai-nilai agama, dan bahawa ia tidak mampu memerhatikan semua peraturan moral Judeo-Kristian. Dengan kata lain, orang Melayu akan berkata, matlamat menghalalkan cara.

Hans F. Sennholz, mantan presiden Yayasan Pendidikan Ekonomi, menyifatkan Machiavelli Politik seperti berikut:

Dalam jejak langkah Machiavelli ramai ahli politik Amerika berusaha untuk mendapatkan sokongan daripada pengundi dengan mana-mana kaedah yang dapat difikirkan. Mereka cakap tidak berhenti, memujuk, dan jika ini adalah tidak berkesan, mereka berpura-pura, menipu, dan janjikan dunia. Janji adalah perkara-perkara yang berguna, ianya bermanfaat untuk menyimpan dan mengingkari apabila tiba masanya. Oleh kerana manusia terpikat dengan penampilan, ahli politik menonjolkan taat dan setia; malah, dalam teori politik, ia adalah lebih baik untuk menjadi juara yang cerdik daripada orang kalah yang taat. Malah, ramai ahli politik Amerika adalah ‘penganut’ Machiavelli, menafikan berkaitan perkara moral dalam hal ehwal politik dan mengamalkannya dan membenarkan penipuan dalam mengejar dan mengekalkan kuasa politik.

Sekarang, yang menggantikan ‘ramai ahli politik Amerika’ dalam teks yang di atas dengan ‘Mahathir dan Kit Siang’ dan anda akan mendapat gambarannya. Persoalan ‘jika Kit Siang menggunakan Mahathir maka Mahathir tidak boleh lagi menggunakan Kit Siang’ adalah hujah yang lemah dan tidak terpakai dalam kes politik Machiavelli. Dan sesiapa yang bertanyakan soalan ini adalah sama ada bodoh atau memikirkan orang lain daripada kita juga sama.

Semalam, Kit Siang berkata, “Jika UMNO tumbang pada PRU14, orang Melayu tidak akan menderita – sebaliknya, Kerajaan Persekutuan yang baru yang terdiri daripada parti-parti Pakatan Harapan termasuk DAP, PKR dan Amanah ditambah Pribumi Bersatu akan bersaing dengan rekod UMNO 60 tahun untuk menunjukkan kami dapat berkhidmat untuk Melayu dan semua rakyat Malaysia. ”

Ya, Kit Siang tahu bahawa orang Melayu yang akan menentukan sama ada Pakatan Harapan pimpinan DAP beliau dan Pribumi akan berarak ke Putrajaya pada pilihan raya umum akan datang. Malah, mantra ini telah diucapkan oleh Lee Kuan Yew pada tahun 1965 dahulu apabila pemimpin Singapura itu berkata, ‘Melayu tidak akan menderita jika PAP mentadbir. Malah, orang Melayu akan makmur di bawah PAP. ”

Kit Siang dan DAP Tunjukan Tanda-tanda Panik

Kit Siang hanya mengulangi apa yang Kuan Yew cakap 52 tahun yang lalu.

Kit Siang berkata, “Semua ini adalah tidak benar. Pertama, jika UMNO kalah, orang Melayu dan Islam akan terus menjadi Perdana Menteri kerana itu adalah realiti politik di Malaysia.”

Kit Siang telah tekankan siapa yang akan menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Harapan dan Pribumi membentuk kerajaan persekutuan akan datang. Tetapi isu siapa yang akan menjadi Perdana Menteri tidak pernah dibangkitkan. Apa yang dibangkitkan adalah bahawa Kit Siang akan menjadi Timbalan Menteri Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

Dan Kit Siang mengelak untuk bercakap mengenai perkara ini dan tidak pernah mengatakan mengenai jawatan nombor dua sedangkan beliau bercakap tentang siapa yang akan menjadi Perdana Menteri ini tidak pernah menjadi isu kerana semua orang tahu Mahathir mahu Kit Siang menyokong Mukhriz untuk Perdana Menteri.

Okay, jadi apakah yang Kit Siang maksudkan apabila dia berkata ‘parti-parti Pakatan Harapan termasuk DAP, PKR dan Amanah serta Pribumi Bersatu akan bersaing dengan rekod 60 tahun UMNO untuk menunjukkan kita lebih baik kepada orang Melayu dan rakyat Malaysia?

Adakah dia mengatakan bahawa Perkara 153 akan dikekalkan dan tidak dikeluarkan daripada Perlembagaan Persekutuan Malaysia? Adakah dia mengatakan bahawa undang-undang syariah akan dikekalkan dan mahkamah syariah akan terus menjadi setaraf dengan mahkamah undang-undang sekular atau sivil? Adakah dia mengatakan bahawa Islam akan terus menjadi agama rasmi Persekutuan dan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan Malaysia? Adakah dia berkata bahawa Malaysia akan berubah menjadi negara sekular daripada status keadaan samar-samar ketika ini? Kit Siang perlu memberi butiran terperinci tentang apa yang dia janjikan kepada orang Melayu kerana setakat ini dia tidak memberi sebarang butiran penjelasan dan perincian dalam butiran tersebut.

Akhirnya, pasukan siber Red Bean Army DAP bertelagah dengan dakwaan bahawa Kit Siang adalah seorang diktator dengan berhujah bahawa Kit Siang, yang telah mempunyai ‘hegemoni’ DAP selama 51 tahun, tidak mungkin menjadi diktator kerana dia tidak pernah menjadi Perdana Menteri Malaysia atau mana-mana negara untuk perkara itu.

Samada mereka tidak faham apa maksud perkataan diktator atau dalam perumpamaan Melayu, mereka cuba tegakkan benang yang basah.

Bagi Cambridge Universiti definasi diktator adalah orang yang memberikan perintah dan berkelakuan seolah-olah mereka mempunyai kuasa yang lengkap. Vocabulary.com berkata: diktator ialah orang yang mempunyai kuasa mutlak – atau yang sekurang-kurangnya bertindak seolah-olah mereka adalah ketua kepada orang lain. Kamus Collins English mentakrifkan diktator sebagai seorang yang mengarahkan orang lain tentang dominan, atau seorang yang membuat keputusan mengenai beberapa perkara sebagai kata muktamad.

Anda boleh menjadi presiden sebuah persatuan bola sepak atau pengerusi jawatankuasa masjid dan masih menjadi diktator. Dan anda boleh menjadi penasihat, presiden, pengerusi atau setiausaha agung parti politik dan masih menjadi diktator. Jadi, untuk berhujah bahawa Kit Siang bukan Perdana Menteri Malaysia dan oleh itu, tidak boleh menjadi diktator adalah jenis hujah bodoh pasukan siber Red Bean Army DAP.

Namun, sebelum Kit Siang berbangga dengan ‘parti-parti Pakatan Harapan termasuk DAP, PKR dan Amanah serta Pribumi Bersatu akan bersaing dengan UMNO’ dia perlu menjelaskan satu perkara yang sangat penting.

Kit Siang dan DAP Tunjukan Tanda-tanda Panik

Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak meluluskan mesyuarat agong dan pemilihan parti DAP pada Disember 2012. Pada pilihan raya umum 2013, calon-calon DAP pergi ke pusat penamaan calon dengan dua watikah surat, satu di kepala surat DAP dan satu lagi pada kepala surat Pas.

DAP tahu bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mungkin membatalkan kelayakan calon-calon DAP bertanding di bawah simbol yang secara teknikalnya sebuah parti yang menyalahi undang-undang. Jadi, sebagai langkah persediaan, calon DAP membawa dua surat watikah dan sekiranya surat DAP itu tidak boleh digunakan maka calon-calon DAP akan bertanding di bawah tiket PAS.

Sehingga hari ini DAP masih belum selesaikan isu pemilihan parti yang tidak sah pada Disember 2012 atau pemilihan semula yang juga tidak sah pada September 2013. DAP tahu bahawa perkara ini tidak akan hilang dan ia boleh muncul pada bila-bila masa. Jika, sekiranya, ia timbul selepas Parlimen dibubarkan, maka DAP tidak lagi wujud untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang.

DAP cuba untuk mengelakkan pemilihan parti yang baru kerana pemilihan parti yang baru akan juga haram sama seperti pemilihan parti 2012 dan pemilihan semula 2013 kedua-duanya adalah haram. Dan itulah sebabnya Anthony Loke mengumumkan bahawa DAP menangguhkan pemilihan parti sehingga selepas pilihan raya umum akan datang (LIHAT Laporan Malaysiakini BERITA DI BAWAH).



(Malaysiakini, 16 Julai 2016) – DAP telah menangguhkan pemilihan pucuk pimpinan parti untuk memberi laluan untuk memberi tumpuan kepada pilihan raya umum akan datang.

Setiausaha Penganjur DAP Anthony Loke berkata keputusan sebulat suara dibuat oleh central executive council DAP (CEC) pada mesyuaratnya malam tadi.

CEC perlu mengadakan pemilihan semula pada 29 Sept, tetapi perlembagaan parti membolehkan pilihan raya dalaman ditangguhkan sehingga 18 bulan jika pilihan raya umum perlu dibuat dalam masa dua tahun.

Loke berkata parti itu masih akan mengadakan konvensyen tahunan pada tahun ini, pada 4 Dis

Kit Siang dan DAP Tunjukan Tanda-tanda Panik

Pilihan raya kepimpinan DAP ditunggu-tunggu ramai pihak memandangkan penggal Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung akan berakhir, setelah berkhidmat selama dua penggal dalam jawatan.

Walau bagaimanapun, Lim masih boleh bertanding jawatan dalam CEC.

Setiausaha agung parti kini di bawah tekanan selepas didakwa dengan dua tuduhan rasuah sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.

DAP bukan satu-satunya parti yang menangguhkan pilihan raya kepimpinannya sementara menunggu pilihan raya umum akan datang.

Umno dan MCA juga menangguhkan pemilihan parti mereka sehingga selepas pilihan raya umum ke-14 yang perlu diadakan menjelang Ogos 2018. – Malaysia Today

PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal KIT SIANG AND DAP SHOWING SIGNS OF PANIC. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak pru14.tv mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak pru14.tv berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.


No comments:

Post a Comment