Wednesday, May 11, 2016

KALAULAH AKU BERUBAH....

KALAULAH...

Ada seorang pemuda berjiwa besar. Dia mengimpikan untuk mengubah dunia. Namun semakin dewasa dan bijak dia mula menyedari bahawa dunia tidak boleh diubah. Maka dia pun berazam untuk mengubah negaranya sahaja.

Beberapa waktu telah pun berlalu. Dia mula sedar bahawa negara juga sukar untuk diubah. Dengan baki usianya yang makin lanjut, dia cuba  mengubah keluarganya. Namun tiada siapa pun dari keluarganya mahu berubah.

Kini dia hanya mampu terlantar di katil sambil menunggu ajal. "Kalaulah aku mengubah diriku dahulu, tentu aku menjadi teladan kepada keluargaku untuk berubah. Daripada inspirasi serta galakan mereka, aku mungkin mampu menjadikan negaraku lebih baik.

Dan siapa tahu, dengan semua kejayaan itu aku mungkin boleh mengubah dunia.

Sumber #Friends of Kedaulatan

No comments:

Post a Comment