Monday, March 28, 2016

FITNAH PEMBANGKANG TIDAK MAMPU MENGHALANG FELDA MENGANUGERAHKAN DIVIDEN KEPADA PENEROKA


Peneroka Felda tetap akan menerima imbuhan dividen masing-masing walaupun keuntungan Felda Global Ventures (FGV) tidak tinggi seperti sebelum ini. Walaupun berhadapan dengan cabaran ekonomi, Felda masing lagi membuat keuntungan. 

Peneroka tidak perlu bimbang jika mereka masih mempunyai saham, mereka tetap akan mendapat keuntungan melalui dividen, cuma nilainya sahaja samada sikit atau banyak.

Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad pun sudah menyatakan bahawa jumlah dividen akan diputuskan dalam Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) yag bakal diadakan pada Jun tahun ini.

Peneroka jangan termakan dengan hasutan beberapa portal pembangkang yang menyatakan Felda dan FGV mengalami kerugian. Jika betul Felda kerugian, mana mungkin Felda masih mampu memberi dividen kepada peneroka. Sebenarnya mereka sendiri tidak ada maklumat langsung dalam hal ini.

Bukan sekali Felda difitnah dengan pekara-pekara sebegini, namun pada akhirnya mereka yang menfitnah akan kecewa dan malu sendiri kerana harapan mereka hendak tengok Felda bergolak tidak menjadi. 

Dalam otak pembangkang ni, kerja mereka adalah untuk menjahanamkan Felda. Selagi mereka tidak nampak Felda hancur selagi itulah mereka terus menyerang dengan pelbagai fitnah. Malangnya ada juga yang percaya dan termakan dengan hasutan mereka.

Untuk pengetahuan, FGV merekodkan keuntungan selepas cukai (PAT) Felda Global Ventures Berhad (FGV) mencecah RM310 juta gi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2015, dan hasil meningkat naik  3 peratus kepada RM15.67 bilion pada tahun kewangan 2015 berbanding RM 15.26 bilion pada tahun sebelumnya. 

FGV  akan meningkat lagi sektor hiliran agar terus berdaya maju dan terus mampan dalam usaha meningkatkan lagi perolehan syarikat dalam pada masa yang sama dapat memacu ekonomi Felda lebih tinggi dan berdaya saing. 

Peneroka perlu yakin dengan Felda dan kerajaan Barisan Nasional yang selama ini telah sedaya upaya untuk memaju dan meningkatkan taraf hidup peneroka Felda. Semoga badai fitnah yang melanda Felda selama ini tidak akan mengoyahkan keyakinan peneroka kepada Felda. Banyak jasa telah dicurahkan Felda demi menjaga kebajkan dan kesejahteraan peneroka.

  

No comments:

Post a Comment