Saturday, March 9, 2013

US AKAN CAMPUR TANGAN ...???

As'salamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh , Salam Sayang, Salam Muhibbah dan Salam 1 Malaysia.

Sejak pencerobohan pengganas bersenjata dari Sulu ini ramai orang telah melahirkan kebimbangan akan situasi di sana. Mereka juga meleahirkan kebimbangan akan campur tangan asing dan kuasa besar Amerika.
Sudah semakin ramai memahami corak politik kotor pembangkang yang seringkali menJadi duri dalam daging. Ada saja yang tidak kena. Apabila kerajaan menghulurkan tangan untuk beruding dan cuba usaha untuk mengelak pertumpahan darah, mereka munuduh kerajaan pengecut dan sebagainya. Kini apabila tindakan tegas diambil mereka menuduh kerajaan zalim dan kejam.
Seperti ada kesinambungan usaha pengganas dan kaedah corak serangan pembangkang kepada kerajaan.
Kini Pengganas yang mendakwa mereka adalah dari kesultanan Sulu mula meminta bantuan AS kononnya mereka telah dizalimi. Pekara sebegini sudah lama kita dapat baca.
Saya yakin bahawa sebenarnya kelompok yang ingin merampas kuasa tidak yakin boleh menang dengan cara demokrasi yang adil dan telus. Rakyat makin lama makin menolak kehadiran mereka. Mereka kini DI PERNHUJUNG PERJALANAN , SAMADA PERLU MENANG ATAU KALAH UNTUK SATU TEMPOH MASA YANG LEBIH LAMA.
KEPADA RAKYAT MALAYSIA , BERSATULAH DI BAWAH KEPIMPINAN NEGARA. JANGAN BENARKAN SEINCI PUN NEGARA KITA DI CEROBOH.
SEMOGA ALLAH MEMELIHARA AGAMA , BANGSA DAN TANAHAIR KITA.
AMIN YA RABBALALAMIN.
 

No comments:

Post a Comment