Sunday, January 14, 2018

INILAH MAHATHIR



Tun Mahathir bermula dengan menyerang Perdana Menteri dari dalam UMNO, katanya Najib akan menyebabkan BN kalah dalam PRU ke 14 nanti. Pelbagai alasan dan asbab yang dikutip dari media pembangkang menjadi modalnya menyerang kepimpinan dan keperibadian Datuk Seri Najib. 

Pada awalnya kelihatan Datuk Seri Najib tidak mengambil pusing dengan sikap Tun yang tidak pernah berpuashati seperti  dahulu ketika dia menjadi Perdana Menteri. Ada saja yang tak kena pada matanya. Tun Abdulllah pernah menjadi mangsa kepada serangan Tun Mahathir sehingga menyebabkan dia terpaksa melepaskan kerusi Perdana Menteri kepada timbalannya ketika itu Datuk Seri Najib. 

Selepas itu dia mula menghasut rakyat dan ahli UMNO, katanya untuk BN menang Najib mesti diturunkan dari kerusi PM dan Presiden UMNO. Usaha itu pun gagal, mejoriti ahli masih mahu mengekalkan Najib demi survival bangsa Melayu. Namun usaha itu pun nampak gagal dan tidak berjaya.

Langkah seterusnya Tun M mula membuat tindakan drastik yang boleh dijangkakan. Tun Mahathir mengisytiharkan dirinya keluar dari UMNO dan menubuhkan parti baru. Kononnya untuk menarik seramai mungkin ahli UMNO bagi menunjukkan kekuatannya bagi mengugut Najib ikut kehendaknya.

Malangnya tak ramai yang ikut keluar sama-sama dengannya. Jadi nak tak nak dia terpaksa bergabung dengan musuh ketatnya Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim. Dulu katanya, pembangkang tidur satu bantal, mimpi lain-lain.

Hari ini Tun mimpi apa dengan Lim Kit Siang ? atau Tun hanya bermimpi di Siang hari. Yang lawaknya Tun terpaksa beli mimpi DAP untuk duduk di kerusi Perdana Menteri untuk kali kedua.

Mimpi tu bukan calang-calang mimpi, mahal harganya yang perlu di bayar. Tun Jual nasib orang Melayu di tangan DAP andai mereka menang pada PRU ke 14 nanti.
Tak sangka Tun menghina dirinya sebegini hina.

No comments:

Post a Comment