Tuesday, December 12, 2017

ZAID ENGGAN MOHON MAAF



Keengganan ahli DAP, Datuk Zaid Ibrahim memohon maaf atas kenyataannya yang mempersoalkan dan sengaja memutarbelitkan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah boleh disifatkan sebagai turut menghina semua orang Melayu di negara ini.


Penasihat Gerakan Belia 4B, Bandar Tun Razak, Datuk Bashir Mohamad menyifatkan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu sebagai seorang yang hipokrit dan hanya mementingkan diri sendiri tanpa mengambil peduli kepentingan bangsa sendiri.


“Saya berasa hairan bagaimana seorang Melayu boleh menjadi sedemikian rupa dan sanggup menjadi penderhaka kepada sultannya semata-mata ingin mencapai kepentingan peribadi.


“Desakan pelbagai pihak untuk Zaid memohon maaf secara terbuka tetap tidak dipedulikan oleh ahli DAP itu. Pendirian seperti itu sebenarnya turut menghina semua orang Melayu di Malaysia yang sanggup melakukan apa sahaja untuk menjaga kedaulatan Raja-raja Melayu,” ujarnya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, kira-kira 5,000 rakyat Selangor pelbagai kaum berkumpul di Dataran Mayang, Seksyen 16, Shah Alam untuk menzahirkan manifestasi mereka mempertahankan kedaulatan Sultan Selangor.



No comments:

Post a Comment