Wednesday, November 22, 2017

PROGRAM ISYTIHAR HARTA RAFIZI PERANGKAP PEMIMPIN PAKATAN




Apa Yang sebenarnya Rafizi nak buat ni ? Dia nak gamekan siapa ? Nampaknya setiap kali ada sesuatu yang Rafizi cuba buatkan akan kembali terpalit kepada kem pembangkang.

Gimik Rafizi yang cuba menunjukkan betapa pemimpin pakatan ini bersih dari segala jenis rasuah dan salahguna kuasa dengan menganjurkan kempen Isytihar Harta sebenarnya memakan diri. Tak ada pemimpin DAP yang datang untuk mengisytiharkan harta mereka selain daripada 20 pemimpin PKR, 9 pemimpin dari Amanah dan sorang dari PAS.

Mana pi semua pemimpin DAP yang seringkali melaungkan BERSIH ! BERSIH! BERSIH ! ? Mana Pi pemimpin Cap Bunga PPBM ? Mana pergi semua mereka ? Kemana mereka bersembunyi ?

Nampaknya apa yang Rafizi rancanc semuanya gagal. Bukan setakat gagal saja, tapi memakan diri pula tu. Lain kali kalau nak buat pastikan pemimpin-pemimpin Pakatan tu betul-betul bersih. Sendiri pakatan pun caca marba lagi mau tunjuk bersih.

Lain kali jemputlah sekali Tun Mahathir, Tan Sri Muhyiddin, Mukriz, Azmin Ali, Khalid Samad dan kuncu-kuncu DAP.

Paling tak boleh diterima dek akal, DAP bagi alasan kononnnya keselamatan wakil rakyat akan terancam jika isytihar harta dan untuk elak orang minta dana politik. Kepala hotak depa ! Cakap sajalah takut orang tahu harta dan kekayaan mereka. Bagi alasan macam minta penampar Jepun.

Tengok sajalah kekayaan Nga Kor Meng, rumah macam istana White House penuh dengan kereta mewah. Apa besar sangatkah elaun dan gaji jadi ADUN dan ahli Parlimen. Tunjukkanlah jumlah pendapatan dan keupayaan untuk beli semua tu. 

Bila ada pemimpin Melayu UMNO kaya sikit, mereka bukan main bising seolah-olah pemimpin UMNO rasuah dan salah gunakuasa. Pencuri saja yang rasa orang lain pencuri macam dia. Lim Guan Eng walaupun telah didakwa rasuah dan salahguna kuasa pun masih lagi bebas dibenarkan memegang jawatan Ketua Menteri, cuba kena dekat pemimpin UMNO....hemmm sampai subuh mereka mengutuk dan mencaci.

Inikah jenis-jenis pemimpin yang bakal menyelamatkan Malaysia ? Nampaknua gelaplah masa depan Malaysia jika pemimpin jenis perosak ini yang diangkat menjadi penyelamat negara.

Bagus juga program Isytihar harta Rafizi, boleh lah rakyat tahu betapa hipokritnya pemimpin Pakatan Tak Boleh Harap.


No comments:

Post a Comment