Wednesday, August 9, 2017

PRO RAKYAT FOKUS MEMBELA NASIB RAKYAT




Keazaman pemimpin dalam membela nasib rakyat  dan berusaha menyatupadukan rakyat yang berbilang bangsa dan kaum menyumbang kepada kemakmuran negara.  Dan perpaduan yang kita nikmati hari ini haruslah dipertahankan dan dikekalkan selama mungkin. Oleh itu seharusnyalah semua jentera kerajaan dan parti-parti dalam komponen Barisan Nasinal memberi tumpuan sepenuhnya kepada agenda membela rakyat.

Cara, gaya dan pedekatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mendekati rakyat cukup merimaskan kem pembangkang. Kerana mereka tidak pernah ada sikap mulia sebegitu. Mereka juga ketandusan pemimpin yang mempunyai iltizam yang kuat dalam membela rakyat. Rata-rata pemimpin pembangkang hanya pentingkan diri sendiri dan kuasa.

Kebencian dan fitnah yang mereka bawa umpama kotoran yang mereka lumuri ke muka sendiri. Walau bagaimana berganda usaha mereka menimbulkan kebencian rakyat kepada Perdana Menteri, semuanya berakhir dengan kegagalan dan kekecewaan.

Ini kerana dasar yang di bawa oleh Perdana Menteri berteraskan kepada rakyat melalui pendekatan Pro Rakyat. Berbeza dengan Pakatan ProDAP yang hampir keseluruhan keputusan di kawal oleh DAP.

Justeru itulah rakyat menyambut baik apa yang diumumkan oleh kerajaan Pro Rakyat terutama berhubung dengan isu kebajikan mereka. Antaranya bantuan kebajikan kepada veteran ATM, projek MRT dan bantuan kepada peneroka Felda.

Inilah tradisi Kerajaan Barisan Nasional yang selama ini membela nasib rakyat. Oleh sebab itulah rakyat sentiasa menaruh keyakinan kepada kerajaan ini untuk terus berkhidmat kepada mereka.

Seperti yang telah diperkatakan oleh Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa bahawa beliau percaya keprihatinan kerajaan merupakan tradisi membela rakyat yang sudah sekian lama menjadi amalan kerajaan BN. Beliau yakin akan lebih banyak lagi initiatif kerajaan yang akan diumumkan oleh Perdana Menteri  dari semasa ke semasa selaras dengan konsep 'Rakyat Didahulukan'.

No comments:

Post a Comment