Wednesday, August 16, 2017

DI MANA KAU DILAHIRKAN KIT SIANG ?





Kecoh ! Kecoh ! ....Kecoh satu Malaysia. Siapa pun tak tahu di mana Kit Siang di lahirkan ? Siapa tahu Lim Kit Siang di lahirkan di mana ? Dan lebih utama lagi, di mana ibu bapanya dilahirkan ?

Sehingga kini tidak ada siapa yang boleh membuktikan bahawa Penasihat Tua Parti DAP itu dilahirkan di Malaysia. Lim Kit Siang pun tidak berani mendedahkan di mana beliau dilahirkan ? Sikap berdiam diri Lim kit Siang itu menimbulkan tanda tanya dikalangan rakyat kerana terdapat desas desus menyatakan beliau dilahirkan di China. 

Pelbagai maklumat tersebar di media sosial termasuklah yang menyatakan Kit Siang dilahirkan di Zhangzhou, Daerah Fujian China pada tahun 1941 sebelum menjadi pendatang ke Malaysia pada tahun 1957. Hasil risikan dari internet cuma mendapati Kit Siang dilahirkan di Batu Pahat pada 20 Februari 1941. 

Namun maklumat daripada internet ini tidak boleh diguna pakai sebagai bahan bukti. Malahan ada diantara veteran-vateran DAP bahawa family Kit Siang pun tidak pernah ada di bumi Malaysia ini. Heran ! Tidak pernah ada yang bertanya dari mana mereka berasal. 









Perkara ini di bawa pihak berkuasa oleh Presiden Pertubuhan Minda Sosial Prihatin (PMSP) Ramesh Rao agar pihak polis menyiasat berkenaan tempat kelahiran ahli Parlimen Gelang Patah. 




Patutlah sejak dahulu lagi Kit Siang tak pernah duduk di satu-satu tempat, kerana beliau tahu beliau akan ditendang keluar oleh pengundinya sendiri kerana sikap tidak pernah setia kepada kawasan dan rakyat yang dia wakili. Orag yang tiada kesetiaan memang patut ditendang keluar. 

Dalam kempen-kempen terdahulu, Lim Kit Siang sering membohongi pengundi-pengundi kononnya beliau berasal dari sana. Kempen di Melaka, katanya dia orang Melaka. Kempen di Pulau Pinang, kononnya dialah anak jati Pulau Pinang, kempen di Johor, dialah orang Johor sejati. Apa jenis temberang keparat ini, itu pun ada orang percaya. PRU ke 14 nanti Kit Siang nak lahir kat negeri mana pula ? 


Rakyat perlu disedarkan bahawa si keparat ini pembohong kepada rakyat Malaysia selama ini. Tidak pernah satu pun keluar dari mulut dia boleh dipercayai. 

Dahulu semasa Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri bukan main lagi dia mendedahkan pelbagai isu termasuk berkenaan kes Forex yang melibatkan negara kehilangan RM100 bilion, namun hari ini apabila sudah "bercinta" dan menubuhkan Istana Mahligai HARAPAN dengan Tun Mahathir, semua kesalahan itu sudah hilang. 

Begitulah sikap hipokrit dan tak boleh pakai anak beranak Lim.






No comments:

Post a Comment