Saturday, March 11, 2017

PERCINTAAN PAS DENGAN PKR ,PPBM AKAN DIBINCANG DALAM MUKTAMAR



Muktamar Pas Pusat yang akan diadakan di Kompleks Pas Kedah bermula 29 April ini akan membincangkan tahaluf siyasi parti itu bersama PKR yang dianggap masih kekal biarpun hubungan dengan pakatan pembangkang retak akibat tidak sehaluan dengan DAP.


Naib Presiden Pas, Datuk Nik Amar Nik Abdullah berkata, selain memfokuskan kepada pemilihan parti, muktamar kali ini juga akan menjadi medan kepada 1,200 perwakilan untuk membahaskan hubungan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

"Tahaluf siyasi dulu juga dibuat dengan keputusan muktamar. Bagaimanapun, ketika ini belum ada yang konkrit, baik persetujuan mahupun kata putus hubungan kita dengan PPBM. Kita baru hendak kenal hati budi.


"Bagi pemilihan pula, saya melihat kemungkinan ada perubahan di peringkat ahli jawatankuasa (AJK) Pusat tetapi apa-apa pun perubahan,  bukan kerana tidak puas hati dengan organisasi, sebaliknya sebagai persiapan untuk memperkukuh parti," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada majlis ceramah perdana sempena perasmian Mesyuarat Agung Pas Kawasan Parit Buntar di Dewan Tuan Guru Ahmad Tuan Hussin, Titi Serong di sini malam ini. - UTUSAN ONLINE



No comments:

Post a Comment