Wednesday, October 26, 2016

HOSPITAL TERBAKAR : BERI BANTUAN SEGERA



Negara baru-baru ini digegarkan dengan berita kebakaran yang berlaku di Wad ICU hospital Sultanah Aminah Johor Baharu. Walaupun pihak bomba berjaya mengawal kebakaran, namun dalam kejadian ini ianya telah meragut enam nyawa.

Enam pesakit tesebut terdiri dari empat perempuan dan dua lelaki manakala seorang lagi yang berada di tingkat dua unit ICU terselamat.

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Wee Ka Siong melahirkan rasa sedih dan dukacitanya diatas insiden ini. Beliau merakam rasa dukacita dan mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa dilaman facebook dan twitternya. 

Dalam pada masa yang sama beliau mengarahkan MCA di Johor agar segera menghulurkan bantuan. Beliau mahu Crisis Relief Squad MCA (CRSM) segera menghulurkan bantuan yang diperlukan.  CRSM telah diyakini kemampuan mereka dalam mengendalikan bantuan-bantuan kemanusiaan.


Empat mangsa perempuan dan dua lelaki yang maut itu merupakan antara tujuh pesakit di ICU berkenaan manakala seorang lagi iatu pesakit lelaki berjaya diselamatkan.

"Sementara itu daripada lapan kakitangan yang berada di wad berkenaan, tiga telah terhidu asap. Jadi kita hantar dua kakitangan berkenaan ke Hospital Sultan Ismail dan seorang lagi ditahan di sebuah wad di HSA

No comments:

Post a Comment