Thursday, January 14, 2016

TAKLIMAT BENGKEL TPPA : TANGKIS PERSPEKTIF NEGATIF RAKYAT

TPPA 06












SAYA tidak sabar menunggu reaksi dan komen dari ahli parlimen pembangkang yang telah mengikut Taklimat dan Bengkel Penjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan INDUSTRI (MITI).  

Tentu ketika ini mereka sedang mencari jalan untuk mencari kelemahan dan keburukan TPPA untuk menghasut rakyat agar ragu-ragu dengan kebolehan kerajaan menguruskan penjanjian TPPA.

Namun bagi Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid, taklimat dan bengkel TPPA ini akan menguatkan lagi sokongan kepada perlaksanaannya di Parlimen nanti.

Menurutnya lagi, bengkel ini mampu menangkis tanggapan buruk rakyat serta membolehkan rakyat membuat pertimbangan yang wajar demi kesejahteraan mereka dan negara.

Bagi Datuk Ehsan, inilah peluang untuk beliau dapat penerangan yang jelas serta mendapat penjelasan yang terus kepada MITI berkenaan dengan isu TPPA yang disering dikelirukan oleh pembangkang.

Segala isu yang memesongkan Pemikiran rakyat dapat dirungkaikan dengan penjelasan yang lebih terperinci dan mendalam, jelas beliau selepas menghadiri empat sesi penjelasan TPPA di bangunan MITI di Jalan Duta, Kuala Lumpur.

Namun bagi Pemuda Selempang Merah, buatlah apa pun taklimat penerangan kepada mereka, tetap mereka akan mencari kelemahan dan keburukan juga akhirnya.

Apa nak buat, kita tidak boleh mengubah minda negetif mereka yang sentiasa memandang buruk terhadap usaha kerajaan menagani masalah negara.

Dalam pada itu Pemuda Selempang Merah bangga kerana Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid sentiasa bersemangat dan berfikiran positif setiap usaha yang dilakukan kerajaan untuk rakyat.

No comments:

Post a Comment