Saturday, June 27, 2015

PERKHIDMATAN TREN ELEKTRIK (ETS) BAKAL BEROPERASI JULAI INI

Hari raya tahun ini bakal memberi kecerian baru kepada penumpang-penumpang KTM terutama orang utara apabila Perkhidmatan Tren Elektrik (ETS) dijangkakan bakal beroperasi pada awal julai ini.


Orang ramai yang merancang pulang ke utara pada Aidilfitri ini bolehlah mengunakan perkhidmatan ETS jika ia beroperasi kelak. Walaupun begitu, ETS perlu mendapat kelulusan dari Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) sebelum dibenarkan beroperasi. 

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai dijangkakan mengumumkan secara rasmi apabila Perkhidmatan Trans Elektrk (ETS) mula beropersi kelak. 

Menurut Tiong Lai, beliau sendiri akan meninjau perkembangan ETS dan akan merasai sendiri kelajuan tren tersebut ketika dalam percubaannya nanti sebelum membenarkannya untuk beroperasi. 


Sarbini Tijan, Presiden Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) pula memberitahu perbincangannya dengan pihak SPAD menunjukkan perkembangan positif dan dia berharap mendapat kelulusan segera apabila selesai beberapa ujian keselamatan bagi menjamin keselamatan penumpang. 

Pihak KTM juga telah mengeluarkan 12 ribu tiket dan telah terjual lebih dari 10 ribu tiket bagi tempoh 10 hingga 18 julai sempena perayaan Aidilfitri.

Tidak sabarnya untuk merasai kunikan dan kelainan ETS ini memandangkan penuis sendiri berasal dari utara.  Jom orang utara, kita semua balik kampung naik ETS ....!!!

BEBAS DARI ULAT TIKET ....!!!



No comments:

Post a Comment