Saturday, June 27, 2015

JUSTO DIBICARA DI THAILAND

Tak kisah le dia ditangkap dimana, oleh siapa dan dengan apa cara sekalipun, penjenayah tetap penjenayah. Orang yang melanggar undang-undang tidak perlu dilayang dengan karenah undang-undang yang menyusahkan. 

Yang penting.....kita nak tahu kenapa dia buat fitnah kepada 1MDB.


Bekas eksekutif PetroSaudi, Xavier Andre Justo, yang ditangkap polis Thailand pada hari Isnin kerana didakwa memeras ugut tidak dibenarkan diikat jamin dan sedang ditahan di lokap Mahkamah Jenayah Bangkok Selatan.
 
Menurut laporan sebuah portal, dia akan dibicarakan di Thailand atas tuduhan tersebut walaupun laporan sebelum ini berkata, dia akan dihantar pulang.
 
Memetik Jurucakap Polis Diraja Thailand, Ketua Leftenan Prawut Thavornsiri, Justo telah melakukan kesalahan itu di Thailand dan dia akan didakwa di sana.
 
"Dia ditangkap di sini, jadi dia akan didakwa di Thailand," katanya ketika dihubungi. 
 
Menurut laporan itu lagi, Justo akan dibawa ke mahkamah untuk menghadapi prosiding reman hari ini.
                                  
Justo, 49, bekas pekerja syarikat minyak dan gas PetroSaudi International, didakwa memeras ugut bekas majikannya untuk mendapatkan 2.5 juta franc Switzerland (RM10 juta).
 
PetroSaudi, syarikat antarabangsa yang berpangkalan di Arab Saudi itu, mendapat perhatian di Malaysia berikutan kerjasama yang pernah dijalankan dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).



No comments:

Post a Comment