Wednesday, July 17, 2013

ISU VIVIAN DAN ALVIN :APA KATA MEREKA ...???

Emma Harith 

dlm isu alvian dn alvin...mangsa sebenarnya adalah org2 cina lain yang xde kena mengena...xpasal-pasal mereka dipandang serong oleh rakan-rakan mereka yg berbangsa lain...

walhal selama ini mereka hidup aman sentosa dgn jiran2 dn rakan2 berlainan bangsa dn agama...

inilah yg dikata...krn nila setitik rosak susu sebelanga...krn sepasang pornstar ni...rata-rata masyarakat cina ' di cop' sebagai penghina agama islam dn tak menghormati perundangan negara...

Vivian dn alvin sangat ' bernasib baik' krn kelakuan mereka ini dilakukan pada era PM najib...kalau zaman era Tun Mahathir....dh selamat sejahtera dh dua org ni duduk dlm jel...tak pun dh kena ISA...

Sebenarnye aku terpikir..x patut jugak kita asyik duk salah pihak polis pasal 4 lelaki melayu yg ditahan sebab menculik & mencederakan lelaki cina yg memprovokasi sensitiviti umat Islam .. mereka mungkin ikut garis panduan.. aku yakin kalau situasi tu diterbalikkan jadi 4 lelaki cina culik & pukul seorang lelaki melayu, mungkin tindakan yg sama akan diambil. bezanya di sini hanya tiada tindakan tegas terhadap individu yg menyentuh sensitiviti agama.
yg patut disoal adalah para menteri nung.. 

kita harus siasat dulu di mana kenapa si bangsat ini hina agama islam ,mcm tu lah kata kata dari majlis hakim ------hmmmmmmmm nak siasat lagi ker bukti dah ada, bukan kah dia juga org yg ada ilmu, dpt penuh scholarship dari singapura , tak kan nak siasat ,buang masa kerja polis dah, org mcm ni tak payah nak siasat heret campak kan sahaja dlm penjara habis cerita , minta maaf lah yer kalau dia bebas di luar kalau terjadi apa apa jgn salah kan rakyat yg marah ---------------smokey gun